[Czuwaj] O moralnym prawie - krotko

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 21 Lut 2007, 17:15:31 CET

Dominik Jan Domin napisał(a):

> Nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określic, kto ma "prawo moralne",
> dlatego pozostańmy przy formalnym.

Ze co proszę?
:)

Co do prawa formalnego nikt watpliwosci nie.
Co do prawa moralnego to czemu uwazasz, ze jezeli nie da sie
jednoznacznie okreslic, to nie ma co o nim mowic?

Moim - i nie tylko - zdaniem to bardzo uzasadniona watpliwosc, ktora
rzutuje na mozliwosc korzystania z prawa formalnego.

Nie tylko w harcerstwie zdarza sie, ze jak ktos nie posiada (utracil)
moralne prawo do czegos, to rezygnuje z prawa formalnego (zdobytego na
drodze wyborow, mianowania itp.).

To bardzo cenna praktyka.

pozdrawiam
olek