[Czuwaj] Harcerskie ideały

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 21 Lut 2007, 23:41:32 CET

Michał Górecki napisał(a):

> Ale Marcin, to nie tak. Mnie się wydaje, że niektórzy dyskutanci nie
> rozumieją pewnych spraw.

Jezeli chodzi o beton, to sam napisales:
1. Pojedyncze przypadki, które nie są jasnym łamaniem prawa. Lampka
szampana na sylwestra na przykład. [...]
2. Przypadki, które na pewno są łamaniem. Chroniczne zapijanie się,
nałogowe palenie papierosów (zazwyczaj chyba takie jest). Chroniczne
kłamstwa,wydawanie kasy na przyjemności, podczas gdy rodzina głoduje.
3. I wreszcie przypadki nieoznaczone. I na pewno teraz jest takich
mnóstwo. [ciach]

I wlasnie w tym caly cymes!!!!

Zmiany niby wprowadza to, ze bedzie mozna pic lampke szampana przy
jakiejs okazji, a tak naprawde wszystko, co nie bedzie chronicznym
zapijaniem sie bedzie w tej "granicy nieoznaczonosci", ktora
instruktorzy beda wykorzystywali do picia!

I to jest jednak z glownych praktycznych porazek calej koncepcji!

Pomijam juz fakt, ze nie da sie utrzymac ludzi do 18 r.z. w anstynencji
oraz ze pozbywamy sie wszystkiego tego, co daje abstynencja, kawalu
tozsamosci oraz - bardzo istotnego - udzialu w pracy nad polska
mentalnoscia, w ktorej alkohol jest niezbedny do zycia.

> To, że w Polsce wygrał PIS - co mnie jest bardzo nie na rękę, nie oznacza,
> że w jakikolwiek sposób podważam demokratyczny sposób wybierania rządów w
> Polsce.

G00rek, prosze... Rozroznij decydowanie o mundurach i podziale
metodycznym, ktory moze mi sie nie podobac, ale do ktorego sie stosuje,
a zmianą Prawa Harcerskiego przez ludzi, ktorzy mieli podobno byc mu
posluszni!

> Dlatego chociaż też uważam, że ten zjazd akurat nie jest "moim ulubionym"
> zjazdem, to widzę wyjście w powolnych zmianach oddolnych (promowanie
> aktywnych postaw wśród młodych) i nie tylko, a nie w podważaniu
> legitymizacji zjazdu co do zmian.

Nagle podwazam cala legitymizacje Zjazdu do jakichkolwiek zmian... No
prosze.
Myslalem, ze tylko Rynio sie tak zagalopowal w tym kierunku... Ale
widze, ze moge liczyc i na Ciebie ! :)

pozdrawiam! :)
olek