[Czuwaj] Harcerskie idea³y

rafal w harcerz.pl rafal w harcerz.pl
Czw, 22 Lut 2007, 08:13:14 CET

Marcin Wasielewski napisa³(a):
> From: "Ryszard Rutkowski" <ryszardrutkowski w tlen.pl>

> Moze siê mylê, ale Olkowi chyba nie chodzi o to, ¿e wszelki postêp
> jest "be" a wszyscy "postêpowcy" to grupa manipulowanych naiwniaków.
> S±dzê raczej, ¿e obawia siê On (i podzielam tê obawê), ¿e w pêdzie do
> postêpu mo¿emy zgubiæ co¶ wa¿nego. I jeszcze, ¿e w tym pêdzie mo¿emy
> ³atwo zab³±dziæ.
> A w ogóle to czy naprawdê my jeste¶my tak strasznie zacofani, ¿e
> musimy zmieniaæ nasze Prawo?
> Czy wychowuj±c zgodnie z "liter± i duchem" Prawa, wychowujemy z³ych
> ludzi?
> [...]
A ja mam inne pytanie - jak wyglada sprawa w skautingu brytyjskim? Czy
tam zmieniono prawo napisane przez BP?

<dmb>
"Ch³opcy robi± wszystko to, co robi dru¿ynowy. Dru¿ynowy odbija siê w
swoich ch³opcach jak w lustrze."

"Je¿eli ch³opiec idzie po ulicy u¶miechniêty, to to ju¿ co¶ znaczy.
Niejeden przechodzieñ rozpogodzi siê na ten widok. Warto potrudziæ siê,
¿eby nauczyæ ch³opców tego u¶miechu jako pierwszego kroku ku szczê¶ciu."

"Skauting nie jest wymy¶lony dla waszej uciechy, ale wiele wymaga. Nie
zabierajcie siê do skautingu dlatego tylko, ¿e siê wam podoba, lecz aby
wprawiaæ siê do s³u¿by dla swojego kraju."

"Pos³annictwem moim jest rozprzestrzenianie przyja¼ni i braterstwa na
ca³ym ¶wiecie."

W Dniu My¶li Braterskiej ¿yczê aby s³owa Naczelnego Skauta wzbudzi³y w
nas prawdziwe braterstwo i aby nie zabrak³o go przez 365 dni w roku.
</dmb>

Pozdrawiam
Viking-Szczecin

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej Czuwaj