[Czuwaj] Harcerskie idea³y

Marcin Wojtczak majcin w autograf.pl
Czw, 22 Lut 2007, 09:01:16 CET

rafal w harcerz.pl napisa³(a):
> A ja mam inne pytanie - jak wyglada sprawa w skautingu brytyjskim? Czy
> tam zmieniono prawo napisane przez BP?

znalaz³em http://en.wikipedia.org/wiki/Scout_Law#The_Scout_Association
tam som w jêzyku zngielski prawa skautowe kilkudziesiêciu organizacji
i ajkies takie dziwne s±
1. Po pierwsze nie wszyskie maj± 10 pkt, niekture maj± ich 7 albo 6
2. Maj± dziwn± formê, szczytem lakoniczno¶ci jest amerykañsskie,
sk³adaj±ce sie z 12 s³ów
3.Wiêkszo¶æ punktó zrozumia³em, mimo znajmo¶ci angielskiego na poziomi
trzylatka.

Wnioski nasuwaj± siê same
1, Tylko my jeste¶my depozytariuszami prawdziwej tradycji, pozosta³e
organizacje skautowe ju¿ dawno od niej odesz³y
2.Najdalej od BP odesz³y organizacje brytyjskie i amerykañskie, zapewne
dlatego, ¿e nie znaj± dobrze angielskiego i nie zrozumieli Baden-Powella.
3. NIe ma sensu wspó³pracowaæ z degeneratami, którzy powinno¶ci skauta
sp³ycaj± do 12 s³ów, albo usuwaj± z Prawa 4 punkty,
bo przecierz takie proste Prawo nie mo¿e oddaæ ca³ej g³êbi idea³u.
4. Proste prawo nadaje siê dla dzieciaków, wiêc tmtejsi wedrownicy
(jakby siê nie nazywali) oraz instruktorzy na pewno go nie przestrzegaj±.

Wnioski,które napisa³em wyci±gn±³em z przebiegu naszej dyskusji, a nie z
lektury dokumentów innych organizacji.

Marcin Wojtczak