RE: [Czuwaj] Harcerskie ideały

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Czw, 22 Lut 2007, 09:26:30 CET

Brawo chłopaki! Bo tak może wyglądać rozstrzyganie tej sprawy... na poziomie
drużynowego :]
No znudzenia będę powtarzał, że zarządzanie CAŁYM ruchem, czy organizacją
wygląda "nieco" inaczej.

Przede wszystkim tak, że my nie patrzymy na to przez pryzmat siebie. Ja
naprawdę w ogóle nie rozpatruję swojego pierwiastka w całości, bo on jest
bardzo mało ważny.

Po pierwsze to co chcę, potrafię i nie potrafię ja, czy moje wewnętrzne
walki z nałogami są na prawde bardzo mało ważne. Bo instruktorzy, jak już
mówiłem są tylko narzędziem.

Po drugie - tworzymy to na przyszłość, dla innych. Dla tych którzy teraz
mają 8, a może 6 lat. A może 10.
To oni są najważniejsi.

Kompletnie, ale kompletnie nie trafia do mnie wątek z "nie możemy zmieniać,
bo będzie nam łatwiej". Zawęża dyskusję do poziomu takich licealnych
ambicji.
Kompletnie mnie grzeje czy będzie mi łatwiej czy trudniej. To harcerze są w
centrum zainteresowania.

Zresztą kwestia zainteresowania instruktorami to u nas ewenement w
skautingu. Napisałem trochę o tym w artykule "Kto ukradł harcerstwo", który
forumowicze z FPW już czytali.
Mamy mnóstwo ciał prowadzonych przez instruktorów dla instruktorów, systemów
dla instruktorów, spotkań dla instruktorów, ciał instruktorskich i tak
dalej. To niespotykane w ruchu skautowym. W innych organizacjach (tak, tak
ślepo zapatrzony znowu jestem ktoś zaraz powie) największa uwagę skupia się
na dzieciakach i ich programie. U nas instruktorzy, instruktorzy,
instruktorzy. Bo jak będziemy mieli wspaniałego, ideowego instruktora, to
wychowanie jakoś tak samo pstryk! :/ A to nie do końca tak...