RE: [Czuwaj] Harcerskie ideały

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Czw, 22 Lut 2007, 09:35:32 CET

Kurcze, ciągle się zastanawiam co jest w nas takiego innego, że nie możemy
iść w szeregu z tymi setkami organizacji skautowych. Możesz mnie oświecić?
:)

Bo pewnie były też takie, które akurat miały niepodległość, były takie które
miały wojnę (niektóre jeszcze ją mają), były takie które miały silne wpływy
innych organizacji, lub je mają (YMCA w Szwecji). Ale nie wiem czy w
którejkolwiek są takie nurty głoszące oderwanie od skautingu i pójście
zupełnie inną drogą.

Z czego to się kurcze bierze?
Ja cały czas uważam, że harcerz to taki sam skaut jak Pfadfinder, escut, czy
spejder.

***

A co do prawa - rzeczywiście da się je przeformułować. Wiecie dlaczego? Bo
ich prawo to część... programu!

Tak, tak. Wartości w nim zapisane nie zmieniają się, zmienia się program. A
program w rozumieniu WOSM (czyli nasz tak samo, bo chyba Mirowski się nie
pomylił i przez pomyłkę do tego WOSMu nie wróciliśmy) to wszystkie nasze
zapisy tego typu także i Prawo jest po prostu instrumentem.

Wartości zapisane są np. w konstytucji (statucie) organizacji. Dla nikogo
nie jest to niezmienny dekalog. Po prostu prawo jest dostosowywane.

g00rek

P.S. Jak można mówić, że Mirowski to fajny chłop i w ogóle, jego komentarz
do PH jest taki fajny, ale w sumie jeśli chodzi o skauting to strasznie się
mylił i w ogóle nas wepchnął gdzieś no! ;P

P.S.S. A tak w ogóle to skąd ta pewność co te autorytety sądziłyby o
harcerstwie dziś? Jego kierunkach? Przecież tego nie można wiedzieć... Przez
kalkowanie ich zachowani AD 19XX? Heh :/