[Czuwaj] Harcerskie idea³y

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 22 Lut 2007, 10:07:24 CET

Micha³ Górecki napisa³(a):

> Kurcze, ci±gle siê zastanawiam co jest w nas takiego innego, ¿e nie mo¿emy
> i¶æ w szeregu z tymi setkami organizacji skautowych. Mo¿esz mnie o¶wieciæ?
> :)

Alez g00rek!
Czy to nie Ty pisales, ze organizacje skautowe s± bardzo rozne?
Ze na kazdy przyklad tego, co sie robi w jednej, mozna dac kontrprzyklad
z innej?
Czy nie zgodzilismy sie, ze zarzut 'slepego nasladowania skautingu' jest
bezsensowny, bo skauting jest bardzo zroznicowany i mozna co najwyzej
mowic o nasladowaniu jakiejs konkretnej koncepcji, trendu w jednej/kilku
organizacjach skautowych? (to byla taka konstatacja obosieczna).

Widze, ze teraz jestes po drugiej stronie:
Oto jest pewien szereg setek organizacji skautowych, ktore razem ida w
tym samym kierunku, a my nie wiadomo dlaczego chcemy isc w nieco innym...

> Z czego to siê kurcze bierze?
> Ja ca³y czas uwa¿am, ¿e harcerz to taki sam skaut jak Pfadfinder, escut, czy
> spejder.

Tak samo ma sluzyc Bogu, ojczyznie, pracowac nad soba, zyc na lonie
przyrody, rozwijac sie w 4/5 sferach rozwoju i dzialac w malych grupach.
Byc braterski, ciekawy swiata itp.
Ale szczegoly tego "idealu wychowawczego" na pewno nas roznia od
Pfadfinderow, escutow, czy spejderow. I naprawde nie ma znaczenia, jak
Pfadfinderzy roznia sie od escutow, czy spejderow.

Czerpmy ich pomysly programowe, ale czemu koniecznie musimy sie
dostosowywac do innych myslac o samym systemie wychowawczym? Mamy zbyt
malo wlasnych, ciekawych doswiadczen?

> A co do prawa - rzeczywi¶cie da siê je przeformu³owaæ. Wiecie dlaczego? Bo
> ich prawo to czê¶æ... programu!

A u nas nie tylko. Na szczescie.

> P.S. Jak mo¿na mówiæ, ¿e Mirowski to fajny ch³op i w ogóle, jego komentarz
> do PH jest taki fajny, ale w sumie je¶li chodzi o skauting to strasznie siê
> myli³ i w ogóle nas wepchn±³ gdzie¶ no! ;P

> P.S.S. A tak w ogóle to sk±d ta pewno¶æ co te autorytety s±dzi³yby o
> harcerstwie dzi¶? Jego kierunkach? Przecie¿ tego nie mo¿na wiedzieæ... Przez
> kalkowanie ich zachowani AD 19XX? Heh :/

No, ciekawe, co by myslal np. Mirowski, gdyby sie dowiedzial, ze tak
sobie wycierasz nim usta, uzasadniajac pomysly wzorowania sie na
rozwiazaniach wybranych organizacji tym, co sam Mirowski wprowadzal nas
do WOSM :P

pozdrawiam i zycze milego dnia
olek