Re: [Czuwaj] Re: Harcerskie Idea³y

Czw, 22 Lut 2007, 12:36:30 CET

----- Original Message -----
From: "Janusz Sikorski" <jsikorski w wp.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, 21 February 2007 17:13
Subject: [Czuwaj] Re: Harcerskie Idea³y

> Rafale i Dominiku nie  przypadkiem historia jest najlepsz± nauczycielk±,
> je¶li posiada sie wiedzê  to mo¿na okre¶liæ jak blisko Bi-Pi by³ Ma³kowski
> czy KIHAM i wtedy oceniæ  jak± pracê wykonali i czy powinni¶my z tego
> skorzystaæ czy te¿ olaæ,  wyrzuciæ i czerpaæ tylko z Bi-Pi (najlepiej po
> angielsku). Jak dla mnie  KIHAM zrobi³ sporo dobrej roboty a ¿e harcerz
> jest oszczêdny uwa¿am ¿e nie  nale¿y odrzucaæ tego dorobku tylko czerpaæ z
> niego gar¶ciami. Za przyk³ad  uwa¿am system stopni i sprawno¶ci który po
> [...]

Januszu! Bynajmniej daleko jestem od skre¶lania dorobku KIHAMu. Tylko chcê
siê w za³o¿eniach odwo³ywaæ do BiPi. I co z dorobku KIHAMu, w zgdzie z
za³o¿eniami BiPi, da siê wykorzystaæ DZI¦ - to braæ.

I bynajmniej nie jestem zwolennikiem wywalenia abstynencji z ZHP - jestem
tylko zwolennikiem ZACZÊCIA PRACY w ZHP z drug± po³ow± 10 punktu PH.
Wreszcie o ca³o¶ciowo, od w³adz wy¿szych poczynaj±c.

Abym móg³ byæ pewien, ¿e ka¿dy pijak na obozie zostanie z miejsca odsuniêty
od pracy, ¿e ka¿dy palacz zostanie zwolniony z funkcji - i nie chcê od razu
wywalania ich z ZHP... Mamy w Statucie takie fajne co¶ jak zawieszenie -
niech zawisn±, i przez jaki¶ czas siê zastanowi±, czy chc± zmieniæ siebie i
dalej pracowac, czy odej¶æ. Ale powtarzam - zaczynaj±c od w³adz najwy¿szych
(wraz z wyci±ganiem konsekwencji - i to nie pogro¿eniem paluszkiem) za
patrzenie przez palce.

DJD