[Czuwaj] Konsekwencje

Marcin Wojtczak majcin w autograf.pl
Czw, 22 Lut 2007, 13:09:18 CET

Dominik Jan Domin napisał(a):

> A kto ma go ukarać? Komendant (jesli się trafi porządny) pokiwaniem
> paluszkiem i powiedzeniem "fe..." (czy. upomnieniem lub naganą)?
>
> Czy moze SH, w którym zasiadają "zasłużeni harcmistrze", którzy w
> zyciu nie podejma powazniejszej decyzji w obawie przed precedensem - a
> co jesli ktoś ICH skieruje do SH... przecież sami popijają... przecież
> sami kopcą jak smoki (nie obrażając smoków)...

dokładnie tak jak mówisz
dlatego w tej chwili nie ma sensu zmieniać Prawa, dopóki nie będzie
mozliwości wyegzekwowania elementarnych zasad od instruktorów. Bo
zasada, że wychowawca odpowiedzialny za życie i zdorwie podopiecznych
nie powinien pić alkoholu jest dla nie tak oczywista, że nie potrafię
przywołac żadnego przepisu, który o tym mówi.

Tymczasem alkoholowe imprezy kadry, zwłaszcza starszej stopniem i
doświadczeniem, są, przynajmniej w moim hufcu, sprawą nagminną i tak
oczywistą, że nie powoduja żadnych sensacji. Czasem, trzeba tylko
zarządzić żeby warta nocna nie chodziła gdzie nie trzeba i juz jest w
porządku, bo przecierz dzeci nie widzą.

Marcin Wojtczak