[Czuwaj] Konsekwencje

Czw, 22 Lut 2007, 17:59:45 CET

----- Original Message -----
From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, 22 February 2007 17:40
Subject: Re: [Czuwaj] Konsekwencje

> [...]
> "Od dawna mówię, że prawa wyborcze winien mieć tylko INSTRUKTOR (w chwili
> wyboru). A INSTRUKTOREM winien byc tylko ten, kto pełni funkcje. A
> jednoczesnie funkcja wynikająca z władz powinna gasnąć w chwili otwarcia
> zjazdu i nie dawać, sama z siebie, prawa wyborczego. To jedna z dróg na
> pozbycie się instuktorów kanapowych."
>
> Ja wnioskuje, ze o takie wlasnie Ci chodzi. I chyba trudno byloby
> wywnioskowac, ze nie chodzi o nie, a wlasnie o bierne?
>
> Zwlaszcza, ze problem jest tylko z czynnym. Bo wtedy ludzie de facto
> niezwiazani z harcerstwem/hufcem/choragiwa decyduja o jej ksztalcie.

Albo zajmują się tylko poprzez zasiadanie we władzach i nic innego nie
robiąc. W końcu popularna nazwa na KRy i SHy to przechowalnia...

> A posiadanie biernego prawa wyborczego pozwala znowu byc instruktorem,
> podejmujacym sluzbe, dzialanie, wyzwania, odpowiedzialnosc.
> Wiec w czym problem, zeby osoba aktualnie bez funkcji miala bierne?

Własnie chodziło mi i o CZYNNE, i o BIERNE. Bowiem jak "zwis" (instruktor
bez funkcji) chce się włączyć do pracy, słuzby, działania, wyzwań,
odpowiedzialności - to ja nie mam nic przeciw. Niech sie włącza. Ale nie do
władz tego Związku.

Wiem, wiem, to rewolucja. Ale naprawdę, uważam, ze lepiej byłoby dla tej
organizacji.

DJD