[Czuwaj] Konsekwencje

Czw, 22 Lut 2007, 19:41:10 CET

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, 22 February 2007 19:31
Subject: RE: [Czuwaj] Konsekwencje

I tu tkwi tak naprawdę cały problem. Wiem Dominik, że takie wyrzucenie
byłoby skuteczne jeśli chodzi np. o twoje otoczenie. Ale jeśli chodzi o
wiele osób które znam - byłoby to wylanie dziecka z kąpielą.

==========

O których osobach mówisz?

O nałogowych palaczach? Czy o tych, co piją na imprezach harcerskich? Bo ja
poruszałem te dwie opcje... chyba, ze jakiś inny Dominik cos mówił na ten
temat, to przepraszam.

Nie zamierzam badac, co i ile pije instruktor poza imprezami. Nie zamierzam
montowac ludziom mikrofonów w łóżkach, a na wet, o zgrozo, lustrację teczek
z poprzendiego wieku uważam za chory pomysł.

Mówię o konieczności usunięcia osób - nałogowych palaczy (jak tez narkomanów
itp., jesli się znajdą) i pijaków obozowych. I to nie metodą "won z ZHP",
tylko dania czasu człowiekowi do decyzji - czy chce się zmienić, czy też
woli odejść. I dopiero, gdy podejmie decyzje o trwaniu - rezygnacji z niego.

Acha, bo o tym tez była mowa - nie interesuje mnie, kto jest abstynentem od
seksu, a kto nie i nie zamierzam sprawdzać, kto z kim ile razy, ale jesli
ktoś uprawia seks na obozie, w taki sposób, ze rano warta mi melduje ze
szczegółami i własnymi komentarzami - to też nie widze miejsca dla tej osoby
wśród wychowawców.

DJD