[Czuwaj] Konsekwencje

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Czw, 22 Lut 2007, 20:02:34 CET

Michał Górecki napisał przed chwilą:

> Prawdę mówiąc w mojej pracy nie spotkałem się z dobryminstruktorem który
> nadużywał alkoholu. Spotkałem się zato z setkami dobrych instruktorów
> nie będących abstynentami.

i w następnym liście
> Nie Olek.
> Dobrych pedagogów harcerskich, oszczędnych, ofiarnych, pogodnych,
> słownych,
> skromnych, rozwiniętych duchowo, mających świetny kontakt z dzieciakami,
> potrafiących wykonać niesamowite rzeczy na pionierce obozowej, będących
> patriotami, znających umiar we wszystkim co robią, braterskich i
> przyjaznych
> instruktorów, którzy raz na jakiś czas piją piwo, lub przysłowiowego
> niemalże "szampana na sylwestra".
(...)
> Takich, którzy nie zapijają harcerskich imprez, nie przemycają  browarów
> na obóz, ale mających prywatne życie w którym zupełnienie myślą o
> harcerstwie sensu stricte, tylko podążają ścieżką ideałówktóre
> pozostałyby im w duchu, nawet gdyby od jutra przestalibyć członkami ZHP.
I tu z Michałem zgadzam się właściwie w pełni, choć pewnie za chwilę on
lub Olek zarzuci mi rozdwojenie jaźni.

(...)
> Ośmielam się stwierdzić - większość tych instruktorów o których mówię -
> dobrych instruktorów, to nie abstynenci.
A ja się nie ośmielę. Znacie ten dowcip: Każdy ma swoich znajomych...

> I ja na pewno nie pozbyłbym się ich ze związku.
Zgoda, mociumpanie. Ja też. Zachowując proporcje, kościół też się
grzeszników ze wspólnoty raczej nie pozbywa. No, w wyjątkowych
przypadkach. Co nie zmienia faktu, że są grzesznicy.

Darek Brzuska