[Czuwaj] Harcerskie idea³y

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Czw, 22 Lut 2007, 22:34:02 CET

Micha³ Górecki napisa³
> Darku, ale ty mnie zupe³nie nie zrozumia³e¶.

i wyja¶ni³ bez emocji, za co mu dziêkujê (mój list by³ emocjonalny), swoje
pogl±dy.

Rozumiem i przyjmujê do wiadomo¶ci bez wiêkszego sprzeciwu, do momentu w
którym napisa³:

> I stawiaæ REALNE CELE. REALNE. Pierwsza zasada, której ucz± na wszelkich
> kursach, prawda?
> Dla mnie ten cel jest nierealny. I ja wiem, ¿e chodzi o to by króliczka
> goniæ ;) Ale z drugiej strony moja 1/4 wielkopolskiej duszy mówi "zejd¼
> na
> ziemiê".
> I dla mnie takim zej¶ciem na ziemiê jest stwierdzenie "nie ma mo¿liwo¶ci
> osi±gniêcia stanu nawet 75% abstynencji w¶ród instruktorów bez wielkich
> strat dla zwi±zku".

To te¿ prawda. Ale to dla mnie nadal nie powód, by
> t± poprzeczkê nale¿y obni¿yæ. Bo choæ piêkna ideowo jest  w praktyce
> nierealna.

Powo³am siê na Twój, Michale, ulubiony przyk³ad.
"Harcerz jest zawsze pogodny"
Skomentujê jakby Twoimi s³owami: Stawiaæ REALNE CELE. REALNE. Dla mnie ten
cel jest nierealny. I ja wiem, ¿e chodzi o to by króliczka goniæ. Ale z
drugiej strony moja 1/4 duszy mówi "zejd¼ na ziemiê". I dla mnie takim
zej¶ciem na ziemiê jest stwierdzenie "nie ma mo¿liwo¶ci osi±gniêcia stanu
nawet 75% bycia pogodnym w¶ród instruktorów bez wielkich strat dla
zwi±zku".

Wybacz, proszê, drobn± z³o¶liwo¶æ powy¿ej. Pozosta³e punkty PH te¿ mo¿na
poddaæ takiej obróbce. To co - obni¿amy poprzeczkê jak leci? Bo choæ
piêkna ideowo jest w praktyce nierealna?

Pozdrowienia

Darek

--
U¿ywam programu pocztowego Opery: http://www.opera.com/mail/