[Czuwaj] Konsekwencje

Marcin Wasielewski myciak w tlen.pl
Pią, 23 Lut 2007, 10:27:46 CET

Od: "Piotr Zagórski"

> Według mnie właśnie bardzo dużo się zmieni, ponieważ ich postawa nie
> będzie wykraczała poza prawo. Nie będą musieli "mierzyć się z własnym
> sumieniem". Będą mieli pełne moralne prawo potępienia tych, którzy
> przesadzają z alkoholem. W tej chwili  są postawieni po jednej stronie z
> nałogowymi palaczami i tymi co piją na imprezach harcerskich. Efekt jest
> taki, że każdy może sobie powiedzieć, że prawa przestrzegają tylko
> "maniacy" (czy jak inaczej ich nazwać) więc nie ma się czym przejmować.

Czyli ponownie dochodzimy do wniosku, że głosy za zmianą Prawa są
spowodowane tylko i wyłącznie poprawą samopoczucia pewnej (może nawet i
większej) części instruktorów. I nie ma to nic wspólnego z dobrem harcerzy -
dzieciaków i młodzieży.
Bo, że wtórnym efektem takiej poprawy samopoczucia w tej jednej kwestii,
będzie nagły rozkwit naszej organizacji, to wybaczcie, ale nie wierzę.

> Jak przekonam wędrowników?
> tak jak mnie kiedyś przekonano:
> - Ja odpowiadam za wasze zdrowie i życie i jak wam się coś stanie to ja
> będę za to odpowiedzialny.
>
> Ponadto wcześniej, przed obozem byłyby ustalone zasady.

Zasady to są ustalone i teraz, tylko niektórzy je akceptują i przestrzegają,
niektórzy są z nimi troszkę na bakier, a niektórzy mają je w...

> Problem w tym, że ich nie przekonasz, to są dorośli ludzie, którzy nie
> uznają abstynencji za ideał. Może nie byli "za młodu" harcerzami, ,może
> nie nauczono ich tego od dzieciństwa... (patrz Darek Brzuska 22.02.
> 14:39 - pierwszy akapit)

jak napisałem w autokorekcie - nie będę ich do niczego przekonywał, bo nawet
nie wiem że mają taki problem

Czuwaj!
Marcin Wasielewski