=?ISO-8859-2?Q?Re: [Czuwaj] Picie poni=BFej 18 roku =BFycia - ostro=BFnie z t=B1 dyskusj= =B1?=

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Pią, 23 Lut 2007, 21:27:34 CET

Ja też z praktycznym zagadnieniem.
Wydaje mi się, że widzę pewne niebezpieczeństwo w tle dyskusji o tym
- czy instruktor ma być abstnentem
- czy instuktor może okazjonalnie spożywać alkohol
(oczywiście z umiarem i broń Boże nie podczas obozów itp)

Jeżeli wynikiem tej dyskusji miałaby byc zmiana XpPH na mniej "ostrą"
(w stylu "stara się itp)
to pragnę zwrócić uwagę, że taka zmiana nie będzie miała wpływu na
postępowanie odpowiedzialnych instruktorów, którzy nawet jeśli spożywają
alkohol, to robią to z umiarem,
natomiast może mieć wpływ na postępowanie naszych dorastających
wychowanków, którzy teraz może czasem coś popiją (nawet podczas
harcerskich imprez) - ale z umiarem i po kryjomu - "bo nie wolno"
natomiast złagodzenie prawa spowodować może lawinę przypadków
grupowego upojenia alkoholowego mlodzieży harcerskiej, która chciała
tylko jedno-dwa piwa, ale jakoś poszło dalej.
Innymi słowy: Ostry zakaz jest potrzebny dla mlodzieży, która w odróżnieniu od instruktorów ma klopoty z zachowaniem umiaru.
I odpowiedzialnie myśląc o zmianach w Prawie zawsze powinniśmy
mieć w myślach mniej-odpowiedzialną mlodzież,
a nie bardziej-odpowiedzialnych doroslych
Oczywiście odżegnuję się od nie-odpowiedzialnych instruktorów.
I jeszcze powtórzę Dominika, bo dobrze gada:

Z pozdrowieniami
z Człuchowa
Andrzej