Re[3]: [Czuwaj] Picie poniżej 18 roku życia - Kodeks Instruktorski

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Pią, 23 Lut 2007, 21:59:14 CET

> A uzależnienie od internetu - chyba powszechniejsze od narkotyków,
> a inne uzależnienia, które pojawią się w przyszłości,
> o których nam się jeszcze nie śniło ?
> A.

W mieście gdzie mieszkam jest Ośrodek Leczenia Uzależnień. Trafiały
już tam osoby uzależnione od komputerów, Internetu, telefonów -
ogólnie nowoczesnych technologii, a także od gier, przede wszystkim
hazardowych, od wróżb i od seksu. I nie były to jakieś tam wymysły,
tylko poważne schorzenia prowadzące do degradacji człowieczeństwa w
człowieku. Np. student, a raczej trzeba napisać - były student -
uzależniony od komputerów i Internetu był w takim stanie, że nie jadł,
nie pił (poza kawą i dopalaczami), robił pod siebie i siedział przed
kompem kilka dób na okrągło...
A więc na tę przyszłość, co się nam nie śniła wcale długo nie trzeba
czekać. Ja nawet w drużynie mam osoby, którym już doradzałem
żartobliwym tonem, by sobie załatwiły operację implantowania
komóreczki wprost do ucha środkowego... :-) Śmieję się, ale to nie
jest śmieszne. I nie wiem czy nie mniej groźne i nie mniej degradujące
niż alkohol czy narkotyki...

--
Pozdrowienia,
 Piotr Giczela