[Czuwaj] osobne dla harcerzy

Marcin Wojtczak majcin w autograf.pl
Sob, 24 Lut 2007, 16:17:28 CET

Pawel Dobosz napisał(a):
> nie mogłem się powstrzymać.. :)
>
> źródło:
> http://www.forum.zhp.pl/viewtopic.php?id=4740
>
> treść:
> "Czy nie uważacie, że harcerze powinni mieć coś jak kodeks wędrowniczy,
> czy Prawo Zucha. Jakieś prawo dostosowane do ich wieku, ponieważ według
> mnie Prawo Harcerskie nawet w interpretowane w sposób bezpośredni jest dla
> dzieci w tym wieku zbyt trudne do zrozumienia. u mnie w drużynie zawsze
> pojawia się problem ze zrozumieniem punktu np. ,,Harcerz jest zawsze
> pogodny". Co o tym myślicie..."

Rozweinąłbym trochę tę myśl i stworzył odrębne kodeksy dla harcerzy,
harcerzy starszych oraz instruktorów, wędrownicy już taki mają. Ponieważ
trudności z rozumieniem Prawa Harcerskiego mają wszyscy,
A ponieważ w redakcji 1932 osiągnęliśmy doskonałość tekstu, więc nie ma
w ogóle mozliwości, żeby ktokolwoek zrozumiał jakieolwiek PH.
Jedna tylko rzecz mnie nurtuje. Czy Małkowski na Giewoncie otrzymał od
Boga kamienne tablice z redakcją z 1932 czy może przed wojną zdarzyło
się komuś poprawiać tekst natchniony zamiast koemntoweać jego doskonałość.

Marcin Wojtczak