[Czuwaj] Prawo z 1932 - doskonałość ??

Szumyk szumyk w gmail.com
Pon, 26 Lut 2007, 11:58:05 CET

Marcin Wojtczak napisał(a):

> A ponieważ w redakcji 1932 osiągnęliśmy doskonałość tekstu, więc nie
> ma w ogóle mozliwości, żeby ktokolwoek zrozumiał jakieolwiek PH.
> Jedna tylko rzecz mnie nurtuje. Czy Małkowski na Giewoncie otrzymał od
> Boga kamienne tablice z redakcją z 1932 czy może przed wojną zdarzyło
> się komuś poprawiać tekst natchniony zamiast koemntoweać jego
> doskonałość.
>
> Marcin Wojtczak

Zdecydowanie byłbym daleki od stwierdzenia że prawo z 1932 to
doskonałość, nawet co "światlejsi" instruktorzy z ZHR-u tak nie uważaja,
ale oni prawa nie zmienią tak szybko z innych pozamerytorycznych powodów.

Dla mnie osobiście mimo kompromisowego zapisu najlepsze była wersja z 7
czerwca 1947 r. ponieważ była naturalnym rozwojem tego z 1932 roku, i ta
wersja dla mnie powinna byc punktem wyjścia do przyszlych zmian,

Przyrzeczenie Harcerskie (7 czerwca 1947)

Mam szczerą wolę całym życiem pełnić służbę Bogu i Polsce, nieść chętną
pomoc bliźnim i być posłusznym Prawu Harcerskiemu.

(wersja dla niewierzących:)

Mam szczerą wolę całym życiem pełnić służbę Dobru Najwyższemu i Polsce,
nieść chętną pomoc bliźnim i być posłusznym Prawu Harcerskiemu.

Prawo Harcerskie (1947)

1.       Harcerz służy Polsce i dla Niej sumiennie spełnia swoje obowiązki.
2.       Na słowie harcerza polegaj jak na Zawiszy.
3.       Harcerz jest pożyteczny, pracą buduje lepszy świat.
4.       Harcerz w każdym widzi bliźniego, a za brata uważa każdego
innego harcerza.
5.       Harcerz postępuje po rycersku, miłuje wolność i sprawiedliwość.
6.       Harcerz jest przyjacielem przyrody i stara się ją poznać.
7.       Harcerz kocha i szanuje swój dom rodzinny.
8.       Harcerz jest karny, opanowany, pogodny.
9.       Harcerz jest gospodarny, oszczędny i ofiarny.
10.     Harcerz jest czysty w myśli, mowie i czynach, nie pali tytoniu,
nie pije napojów alkoholowych i walczy z nałogami.

Przy okazji mam pytanie do Goorka lub kogoś obeznanego z tematem - Jakie
to zapisy WOSM lub WAGGGS nie pozwalają na drugą rotę przyrzeczenia dla
osób niewierzących ???

Szumyk