RE: [Czuwaj] Re: picie do 18 roku życia

czesiek w harcerstwo.net czesiek w harcerstwo.net
Sob, 24 Lut 2007, 23:29:51 CET

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net]On Behalf Of Ryszard Rutkowski
Sent: Friday, February 23, 2007 11:42 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] Re: picie do 18 roku życia

Tekst oryginalnej wiadomości:
Od: Janusz Sikorski <jsikorski w wp.pl>
Do: czuwaj w listy.czuwaj.net
Temat: [Czuwaj] Re: picie do 18 roku życia
Data: 2007-02-23 23:15:00

> [...]

zdemoralizowania
JS> dziecka poniżej 18 roku życia. Za takie zdemoralizowanie spokojnie można
JS> uznac picie alkoholu. Zresztą stosowne przepisy były juz niedawno
cytowane
JS> tu, na liście.

JS> Tak więc nie ma żadnego obalania G00 ;)

JS> Pozdrawiam

JS> Janusz Sikorski

JS> ps.
JS> Jakby ktoś nie zrozumiał to przetłumaczę: Nie ma również przepisu
JS> mówiącego wprost o zrzucaniu dziecka z 10 piętra na głowę. Czy to znaczy

Dziękuję, zrozumiałem.

NIe, to znaczy że nie można. Tym się różni system prawa oparty na
kazusach, od systemu prawa w Polsce. W Polsce nie można zabijać. Ale
rozumiem że wyobrażasz sobie
taki grubaśny kodeks, zakazujący zabijania na wszystkie
12345432340...... sposobów ? ( ludzkość tego trochę wymyśliła, a
prace innowacyjne ciągle trwają).

Oczywiście nie masz racji. G00rek pytał o przepis karny.

 MG> Czy jest przepis który twierdzi, że to nielegalne i kto wtedy

Prawo karne wszystko reguluje wprost, a jak czegoś nie reguluje wprost,
to się uznaje, że tego nie ma.

Nie ma przepisu karnego, który pozwalałby na karanie kogokolwiek za to, że
osoba
poniżej lat 18 spożyła alkohol ( czyli za taki,powiedzmy
formalny,bezskutkowy, występek ).

Nie masz też racji z demoralizacją. To pojęcie, z ustawy o
postępowaniu w sprawach nieletnich, dotyczy właśnie nieletnich. Na
jego podstawie nie można nikogo ukarać. A już na pewno nie dorosłego.

Zatem myślę, że napisałem prawdę.

PC===============================================
Po całodniowej zbiórce KPW jestem lekko "przymulony"
więc proszę Cię o pomoc.
Czy na pewno nie ma w kodeksie karnym
zapisu dot. karania osoby która
"...sprowadza zagrożenie demoralizacją na osobę nieletnią..."
czy coś w tym rodzaju ?

Coś podobnego chyba słyszałem kiedyś od policjanta
ale możliwe że się przesłyszałem
albo to jemu cos sie pomyliło.

Czesław