[Czuwaj] Wyczyn, OT ;)

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Pon, 26 Lut 2007, 09:04:38 CET

> Hehe. Kowlak na naszej konferencji wyraził, się mniej więcej w tym stylu:

> "To był naprawdę świetny punkt. Ale nie ma szans na jego powrót, w
> tym kształcie, właśnie ze względu na jego "pochodzenie".

> --s00
> Hufiec Warszawa Praga Północ

To rzeczywiście jest świetne hasło. Powinno wisieć w harcówce, np. obok
hasła z wiersza "ONC" ("... tu święty ma przybytek Ojczyzna, Nauka,
Cnota..." itp.). Konotacje dla mnie nie mają znaczenia, bo akurat
uważam je za dobry relikt przeszłości. Ale nie zamieniłbym obecnego
swego 4 punktu PH, mówiącego o braterstwie ("Harcerz w każdym widzi
bliźniego, a za brata uważa każdego innego harcerza"), bo po pierwsze
wywiedziony jest wprost z prawa skautowego, po drugie opisuje jedną z
najważniejszych cech harcerstwa i skautingu i po trzecie nawiązuje
mocno do najważniejszego przykazania dla chrześcijan - przykazania
miłości.

--
Pozdrowienia,
 Piotr Giczela