[Czuwaj] Wyczyn, OT ;)

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Pon, 26 Lut 2007, 09:38:11 CET

> A co z dodaniem punktu? Jedenaście, albo dwanaście punktów Prawa Harcerskiego.

> --
> s00hy
> Hufiec Warszawa Praga Północ

Też mi to chodziło po głowie. Ale pomyślałem, że to niebezpieczny
prcedens. Po pierwsze - jak się zacznie rozszerzać, to w polskich
warunkach końca nie będzie, a po drugie, skoro nie możbna
modelu wychowawczego opisać w 10 punktach, to jest to nienajlepszy
model (albo nienajlepsza metoda).
Harcerz nie bardzo chce sobie głowę zaprzątać 10 punktami. A co
dopiero, gdyby ten nasz kodeks rozrastał się bardziej?
Na liście od dłuższego czasu wałkowana jest sprawa modyfikacji PH w
związku z tym, co się dzuieje w ZHP, ale nigdzie nie publikowano chyba
żadnych wyników na temat sondaży wśród harcerzy: czy znają PH
literalnie i jeśli znają, to jak rozumieją poszczególne punkty. Ja
zrobiłem taki minisondaż w swoim środowisku i wyniki były
przerażające. A nie uważałem się za złego instruktora, który nie daje
własnego przykłądu, na zbiórkach dość często o PH jest mowa...
Stosunkowo najlepiej literalne zapisy znają młodzicy. Starsi kombinuja
już, bo pozapominali. A jak można PH rozumieć i według niego
postępować, gdy się go nie zna???
Reasumując - poszerzenie katalogu spraw poruszanych przez PH, co
miałoby odzwierciedlenie w zwiększeniu liczby punktów to ślepa
uliczka.

--
Pozdrowienia,
 Piotr Giczela