[Czuwaj] Wyczyn, OT ;)

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Pon, 26 Lut 2007, 10:56:11 CET

> To moze wystarczy jeden punkt, bo w zasadzie w obecnym prawie jest to
> zapisane mniej literalnie ;) Jeden Swiat-Jedno Przyrzeczenie-Jeden Punkt
> Prawa? ;)
Tylko, ze jest to tak pusty zapis i tak szeroko
> ineterpretowalny, ze jedyna jego zaleta jest to, ze jest nosny
> medialnie, a nie wychowawczo. Nie precyzuje nic konkretnie i do konca.
> Po prostu pusty slogan. Proba budowy czegos nowego na gruzach starego.
>
> Takie moje wrazenie i przemyslenia na goraco. Ale postaram sie
> popracowac nad tym, w koncu "Harcerz nie ulega nalogom", wiec ja nie
> bede ulegal nalogowi tendencyjnosci :P No... przynajmniej postaram sie ;)
>
> Pozdrawiam
> Viking-Szczecin

Przeprowadzona tu krytyka jest całkowicie niesprawiedliwa. Gardzę
socjalizmem, ale w sprawie tego punktu przyłączam się do Rysia-socjalisty
:-)

Mam czasem wrażenie, że piszący tu wyobrażają sobie ZHP jako wielką
organizację mająca wpływ na wychowanie większości młodych ludzi. Wydaje mi
się, że nie do wszystkich dotarło, że jesteśmy tylko jednym z pomiotów na
arenie organizacji pozarządowych i naszą rolą nie powinno być naprawianie
CAŁEGO swiata, tylko skupianie się na pracy dla członków własnej organizacji
i pozyskiwaniu dla nie i naszych idei nowego narybku. Może to błąd, że
tkwimy w przekonaniu, że wychowujemy? Może my tylko WSPIERAMY W WYCHOWANIU?
Może czas na trochę skromności :-)
Ale to pierwsza część naszej misji. A druga? Czyż nie można jej niemal
wprost przełożyć na taki właśnie zapis prawa harcerskiego? Przypomnę:

1.Naszą misją jest wychowywanie młodego człowieka,
czyli wspieranie go
2. we wszechstronnym rozwoju
i kształtowaniu charakteru przez stawianie wyzwań

Pod rozwagę.
SW