[Czuwaj] Wyczyn, OT ;)

Pon, 26 Lut 2007, 11:08:50 CET

Tekst oryginalnej wiadomości:
Od: "rafal w harcerz.pl" <rafal w harcerz.pl>
Do: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Temat: Re: [Czuwaj] Wyczyn, OT ;)
Data: 2007-02-26 10:03:59

rhp> Rafal.Suchocki w pse.pl napisał(a):

> [...]
rhp> Odpowiadam od razu Ryniowi i Suchemu:

rhp> Rozumiem - chce wiedziec wiecej o Bogu, ojczyznie, swoich ziomach
rhp> (blizni, to takie staromodne slowo), przyrodzie, chce byc bardziej
rhp> kulturalny, lepiej sie uczyc w szkole, zdobywac wiedze harcerska na
rhp> zbiorkach. Chce mocniej kochac Boga, ojczyzne, chce bardziej niz
rhp> dotychczas jej sluzyc, przekazywac swa wiedze o przyrodzie, poszerzac
rhp> umiejetnosci jak ja chronic, chce moc pomagac swoim ziomom (blizni, to
rhp> takie staromodne slowo), miec lepsze oceny w szkole, itd.

Rafał, ale chcę być pewien - na pewno piszesz w odpowiedzi na nasze
posty? Hm.. Chce wiedzieć i umieć więcej, a Ty z tego wnioskujesz, że
chce mocniej kochać Boga i służyć ojczyźnie?

rhp> To moze wystarczy jeden punkt, bo w zasadzie w obecnym prawie jest to
rhp> zapisane mniej literalnie ;) Jeden Swiat-Jedno Przyrzeczenie-Jeden Punkt
rhp> Prawa? ;) Tylko, ze jest to tak pusty zapis i tak szeroko
rhp> ineterpretowalny, ze jedyna jego zaleta jest to, ze jest nosny
rhp> medialnie, a nie wychowawczo. Nie precyzuje nic konkretnie i do konca.
rhp> Po prostu pusty slogan. Proba budowy czegos nowego na gruzach starego.

Argumentując  - pusty slogan, jestem w stanie zanegować każdy jeden
punkt, który przedstawisz. Chciałbyś konkretnie i do końca? Czyli
takie prawo kanoniczne? Z tysiącem iluś tam punktów. To jest metoda,
tylko że znajomość takiego prawa przychodziłaby harcerzowi gdzieś w
wieku lat 55.

I powiedz mi jeszcze, który z obecnych punktów Ci odpowiada? Tak do
końca. A ja Ci pokażę, jak bardzo on jest interpretowalny....

Ja prosty harcerz jestem, żaden metodyk, ale jak to nie jest nośne
wychowawczo to ja naprawdę zajmę się majsterką zuchową co najwyżej...

Rynio

Wiadomość wysłana przez program DRACO ORGANIZER http://www.dracosoftware.eu