[Czuwaj] Konsekwencje

Aleksander Senk senk w post.pl
Pon, 26 Lut 2007, 15:13:07 CET

Aleksander Senk napisał(a):

> No, ale jak to jest z koncepcja trzeźwosci?
> Rafal sie odgrazal, ze bez wzgledu na wynik decyzji zjazdu bedzie dazyl
> do tego, aby RN przyjela dokument, ktory w praktyce zobowiaze
> instruktorow do tej asbtynencji lub trzeźwosci.
>
> Czym sie zatem roznia te koncepcje od strony praktycznej?
> Ze w mojej musialoby wyleciec 70% instruktorow, a w "trzeźwosciowej" 40%?
> Roznica jest w kwestii ilosci, ale nie w kwestii jakosci rozwiazania.
> No chyba, ze "szeroki margines interpretacji dopuszczalnej ilosci
> alkoholu jest nieodzownym elementem koncepcji trzeźwosci" :]

Odpowiadajac sobie:
W ogole dyskutowanie o wartosciach z punktu widzenia "ile trzeba bedzie
wyrzucic po zmianie X, a ile po zmianie Y" jest ciezkie. I sliskie.
Zwlaszcza, ze nie uwzglednia sie tego, ze koncepcja "trzeźwosci" powinna
pociagnac za soba nie tylko to X% instruktorow, ktorzy pija zbyt duzo,
ale i pociagnie ze soba znaczna czesc tych 20-30%, ktorzy nie piją w ogole.

Jedyna (znana mi) metoda, ktora pozwoli to przeskoczyc jest faktycznie
koncepcja jakiejs federalizacji Zwiazku. Tak, aby baza
materialno-strukturalna byla wspolna, ale w sferze ideowo-programowej
byly w miare niezalezne i posiadajace duza tozsamosc nurty itp.
(pisal o tym kiedys Piotr Kołodziejczyk)

Ale do wymyslenia i przeprowadzenia takiej koncepcji trzeba by duzo
pracy i niezlych glow... No i wplyneloby to fatalnie na czytelnosc
zewnetrzna.. wiec chyba nie ma szans... :)

pozdrawiam
olek