=?ISO-8859-2?Q?Re: RE: RE: [Czuwaj] o niewierzacych, bylo:O uzaleznieniach, bylo:Picie pon= izej=3D 18 roku?=

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Pon, 26 Lut 2007, 17:59:07 CET

Użytkownik Michał Górecki <g00rek64 w gmail.com> napisał:
>Andrzej chodzi mi tylko o to, że macie obowiązek "dopuścić" do waszego ZHP
>każdego człowieka który jest niewierzący (w myśl zasad panujących z całym
>ZHP)
>
>g00rek

A dopuścimy, dopuścimy, Michałku, do "naszego" :) ZHP niewierzących
pisałem zresztą o tym wyraźnie:
>Natomiast osoby niewierzące i poszukujące - oczywiście - zapraszamy:
może skorzystają z okazji zbliżenia się do Boga...

Nawet do kościoła w niedzielę nie będą musiały takie osoby z nami dygać parę kilometrów...
ale w zamian dostaną do poczytania lekturę:
-co to znaczy być uczniem Chrystusa
-jak być dobrym muzułmaninem :)
-przemyślenia dalajlamy :)
do wyboru. Podkreślam: do wyboru.
(Dodałem uśmieszki, bo to przyklady z sufitu - nie mieliśmy w praktyce takiej sytuacji)
Ale zadnego pójścia na pizzę, albo grania w siatkówkę w tym czasie.
Jest to czas na sprawy duchowe i 2-3 godziny może sobie nasz kandydat poczytać.
Podobnie po śniadaniu - mamy na obozach cichy czas - do przeczytania
kilkanaście wersetów z Biblii, oraz odpowiedź na dwa pytania:
-o czym pisał autor tych słów
-jak mogę to zastosować w swoim życiu.
Zgodnie z własnym sumieniem. On nie musi wierzyć, że jest to Słowo Boże,
ale wykształcony człowiek powinien wiedzieć, o czym mówi Biblia, prawda ?
Ma prawo nie zgodzić się z sugestiami zawartymi w tym fragmencie, ale
ma się z nim zapoznać i przemyśleć swoje stanowisko, OK ?

Inna sprawa, to złożenie Przyrzeczenia - jeżeli nasz kandydat może złożyć je
w zgodzie z własnym sumieniem, to oczywiście nie bedę wnikał, jakiego Boga
ma on na myśli.
Ale nie wchodzi w grę, abym wymyślał jakąś rotę dla niewierzącego.
OK ?
Kolejna sprawa to moment zlożenia przyrzeczenia - zgadzam się z przedmówcami,
że 3-6 miesięcy w harcerstwie to zbyt mało, aby świadomie zadecydować, że chce się całym życiem służyć Bogu i Polsce...
Zdecydowaliśmy się pozostawić decyzję samemu zainteresowanemu
(powinien przyjść sam i oznajmić, że chce złożyć Przyrzeczenie)
zwykle ma to miejsce po roku do 2 maksymalnie od momentu przyjścia do drużyny.
Mam nadzieję, że teraz lepiej się rozumiemy...
Pozdrawiam serdecznie
Andrzej.