[Czuwaj] Likwidacja, Rada Naczelna

Piotr Kowalski szare.szeregi w wp.pl
Wto, 2 Sty 2007, 13:39:13 CET

czesiek.harcerstwo napisał(a):
> Zwłaszcza że statutowo jest to tylko (?)
> rzecznik prasowy GK ZHP.
> Pozostałe władze naczelne nie mają swoich rzeczników.
> Tzn. ich "rzecznikami" są "z urzędu" ich przewodniczący.
>
> A tak na marginesie, to po komendach krążą
> wysłane przez rzecznika prasowego Głównej Kwatery ZHP
> "Zasady udzielania informacji mediom" w których jest kuriozalny zapis:
> (....)
> 4. Przewodniczący Centralnej Komisji Rewizyjnej i przewodniczący Naczelnego
> Sądu Harcerskiego mogą
> (po uprzednim porozumieniu się z rzecznikiem prasowym ZHP)
> [...]
A teraz już merytorycznie.
Co to znaczy, statutowo?? Czy rzecznik prasowy to jest funkcja
występująca w statucie?? Nie zauważyłem. Albo może w jakiś inny sposób
jest to statutowa funkcja. Nie rozumiem.

A ten zapis wg mnie wcale nie jest kuriozalny. Taka konsultacja jest jak
najbardziej potrzebna. Mimo, że nasze władze naczelne są BARDZO uczulone
na punkcie swojej NIEZALEŻNOŚCI to naprawdę nikomu nie zaszkodzi jeśli
przekaz wychodzący na zewnątrz z ZHP będzie jednolity a nie NIEZALEŻNY.

Kowlak