[Czuwaj] Likwidacja, Rada Naczelna

Arkadiusz Gasperczyk arek93bdh w wp.pl
Wto, 2 Sty 2007, 20:26:02 CET

Czuwaj!

Sławomir Waś napisał:

> [...]
> Wydatki na te cele przekraczają 100.000 zł, a jednocześnie GK opłaca
> członka
> zarządu d/s wizerunku oraz ma Wydział Promocji (88.000zł). Naszym zdaniem
> ZHP nie może sobie pozwolić na tak rozbudowaną strukturę. Ładnie ujął to
> Czesiu w przypowieści o grzybach w barszczu. Ww wydatki dziwią, gdy
> zestawimy je z zapotrzebowaniem na Program Rozwoju Liczebnego, które
> oceniono na 3.000 zł tj. 33 krotnie mniej.
> Goorek niesprawiedliwie ocenia nasz wniosek jako uzasadniony słowami "BO
> TAK". Może więc cyfry inaczej na niego podziałają.

Koszty to duże, a i owszem. Zważywszy jednak, że są to pieniądze z programów grantowych, to jednak koszty nie są w całości kosztami ZHP, lecz są w zdecydowanej większośći uzewnętrznione. Mimo wszystko trzeba znaleźć jakiś balans między realizacją zapisów z planów operacyjnych a kosztami, jakie chcemy/możemy ponieść. Ciężko jest mi się jednak zgodzić z postawą, że skoro budżet jest duży, to może zlikwidujmy te struktury...

> Na szczeblu centrali potrzebne jest nam
> odchudzanie (a ja wiem coś o tym! :-)) Musimy szukać oszczędności. W mojej
> ocenie wystarczy jedna osoba do rzecznikowania, komunikowania wewnętrznego
> itp. itd. Np. jeden z członków zarządu.

W mojej ocenie nie wystarczy - zwłaszcza w fazie wdrażania zmian. A przynajmniej nie na tyle, żeby były to działania efektywne w każdej z tych części.

A już sprawa rzecznika jest dla mnie całkowicie niezrozumiała. W dużych organizacjach (a ponad 100 tys. członków to już chyba dużo, prawda?) rola rzecznika prasowego jest wg mnie bardzo istotna. W sytuacji ZHP i w roku stulecia skautingu - w szczególności. I wszystkiego nie jest w stanie załatwić społeczny członek GK, który do tego pracuje zawodowo i ma na działalność w ZHP ograniczoną ilość czasu. To już w zasadzie nieaktualne, bo już tego członka w GK nie ma.
I na koniec - po prostu nie ma osób, które znają się na wszystkim. A do tego wniosku takie rozumowanie zmierza.

> I nie szukajcie oszczędności w 500.000 zł składek międzynarodowych ZHP! Bo
> tego wrzoda trzeba przeciąć niezależnie od innych oszczędności.

Tzn. sugerujesz, że powinniśmy wystąpić ze struktur światowych? I w ten sposób odciąć harcerzy od tego, co w skautingu istotne - budowania braterstwa z innymi narodami i nauki wzajemnej tolerancji?

Pozdrawiam serdecznie, życząc w nowym roku wielu chwil na zadziwienie pięknem świata,
pwd. Arkadiusz Gasperczyk

Mistrzowie tańca irlandzkiego w Polsce:
27.02-21.03.2007
Nie możesz tego przegapić!