[Czuwaj] Likwidacja, Rada Naczelna

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Wto, 2 Sty 2007, 22:39:59 CET

From: "Arkadiusz Gasperczyk" <arek93bdh w wp.pl>

> Koszty to duże, a i owszem. Zważywszy jednak, że są to pieniądze z
programów grantowych, to jednak koszty nie są w całości kosztami ZHP, lecz
są w zdecydowanej większośći uzewnętrznione. Mimo wszystko trzeba znaleźć
jakiś balans między realizacją zapisów z planów operacyjnych a kosztami,
jakie chcemy/możemy ponieść. Ciężko jest mi się jednak zgodzić z postawą, że
skoro budżet jest duży, to może zlikwidujmy te struktury...
Proponuję inne myślenie. Jak będzie grant to wpiszemy go do budżetu i
zwiększymy koszty. Co Druh na to?
A zapiszmy w budżecie tylko rezerwę na wkład własny. Tak jak to robia
samorządy. Zgoda?

> A już sprawa rzecznika jest dla mnie całkowicie niezrozumiała. W dużych
organizacjach (a ponad 100 tys. członków to już chyba dużo, prawda?) rola
rzecznika prasowego jest wg mnie bardzo istotna. W sytuacji ZHP i w roku
stulecia skautingu - w szczególności. I wszystkiego nie jest w stanie
załatwić społeczny członek GK, który do tego pracuje zawodowo i ma na
działalność w ZHP ograniczoną ilość czasu. To już w zasadzie nieaktualne, bo
już tego członka w GK nie ma.
--------------------------------
Moda na rzeczników prasowych rzeczywiście nie przemija. Jednak wg mojej
wiedzy nie ma "społecznych członków GK". Różnią sie tylko formą pobierania
wynagrodzeń. Zapewniam, że któryś z członków GK dałby rade rzecznikować. I
zbudować wokół siebie społeczny zespół do pomocy.
A ostatniego zdania nie rozumię. Zaszły jakieś zmiany w GK? Ktoś odszedł?
Zapomniano nas poinformować? Co na to zespół d/s komunikacji
wewnętrznej??????

Bo
> Tzn. sugerujesz, że powinniśmy wystąpić ze struktur światowych? I w ten
sposób odciąć harcerzy od tego, co w skautingu istotne - budowania
braterstwa z innymi narodami i nauki wzajemnej tolerancji?
Nie. Nie sugeruję. Od dawna się tego domagam! I jak trzeba to społecznie
stworzę zespół, który za 500.000 zł rocznie zbuduje takie bratertswo z
innymi narodami i nauczy wzajemnej tolerancji, że bardzo szybko przyzna mi
druh rację. :-)

> Pozdrawiam serdecznie, życząc w nowym roku wielu chwil na zadziwienie
pięknem świata,
> pwd. Arkadiusz Gasperczyk

I wzajemnie!
SW