[Czuwaj] Likwidacja, Rada Naczelna

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Śro, 3 Sty 2007, 09:19:49 CET

Seascout napisał(a):
> Ja na przykład, gdy ktoś wnosi cokolwiek na posiedzenie Rady, oczekuję, że
> wie o czym mówi i jest przygotowany do rozmowy. Więc nawet jeśli przed radą
> otrzymuję dokumenty i mam jakieś wątpliwości, to liczę, że rozwieje mi je
> osoba która przedstawia uchwałę w trakcie dyskusji posiedzeniu.

Wiesz ja po prostu w tej całej sprawie nie widzę możliwości oceny
budżetu w ten sposób. Siedzi skarbnik, siedzi komisja. "

-No to po koleeeei. Ci co robią?
-To, to i to.
-eee, leci. Tyle kasy? A ten co robi, zobaczmy...."

Kurczę dla mnie takie badanie to podział na grupy , dyskusja nad
przydatnością, dokładne badanie planów pracy, no długa robota na długie
dni. A takiego badania z tego co wiem nie było. Więc po co takie opnie
wogóle wydawać?

Co do tego kto powinien kogo zapraszać... Rafał może i tak. Ale jak już
mówiłem RN dla własnego dobra powinna zaplanować ten proces chyba
dokładniej. Chyba że się mylę i te decyzje były rzeczywiście podjęte na
podstawie dokładnej analizy :(

Często posługuję się tym przykładem, ale kiedyś istniał (może jeszcze
istnieje) taki wskażnik, nagroda a czaspośmie CHIP - CHIP/ECONO.
Wskazywał stosunek ceny danego komponentu do jego jakości. Ja chciałbym,
aby oceniać poszczególne funkcje w GK na TEJ zasadzie, a nie wartości
bezwzględnej.

Bo w ten sposób kogoś przestraszą koszty hostingu, a nie przestraszą
koszty malowania ścian, bo będą mniejsze. To hosting leci, a ściany zostają.

Druga sprawa, że takie rzeczy powinno się oceniać mając porównanie, a
nie później ktoś proponuje np tani hosting nie znając realiów
technicznych, jego wartości realnej, wad itp. (Coś w stylu co często
słyszę: "A ja widziałem materiał po 5 złotych he? A ja widziałem mundury
wojskowe po 15 złotych he?")

Po prostu dla mnie badanie budżetu i wydawanie jakichkolwiek opinii o
nim powinno być sprawą skomplikowaną, złożoną i dokładnie
przeprowadzoną. Nawet takich zwykłych, niewiążących jak to piszesz
opinii. Bo jeśli mają być wydane ot tak to po co je wydawać?