[Czuwaj] Re: Czy Ruch wykona ruch?

czesiek w harcerstwo.net czesiek w harcerstwo.net
Pon, 8 Sty 2007, 22:39:58 CET

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net]On Behalf Of Michał Górecki
Sent: Monday, January 08, 2007 9:23 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] Re: Czy Ruch wykona ruch?

> U nas nie było wyraźnie "89tego", ale nurty także zaczęły się
> rozchodzić.
> W ruchu pojawili się "harc-pisowcy" krzyczący ciągle o wyrzuceniach
> i rozliczaniach, ruch zaczął byś postrzegany jako "ruch anty-".
> A nie to było w założeniach.
> W końcu w ruchu znaleźli się, wracając do mojego - nieszczęsnego
> wg niektórych - zaszufladkowania, harc-konserwatyści widzący ratunek
> w powrocie do tradycji i przedwojnia i ci, którzy nie chcieli się jej
> zbytnio trzymać i pójść a nowym kierunku.

Powiem szczerze że tylko w latach 2001-2004 w miarę uważnie
śledziłem co i kogo "słuchać" w RCŻ, więc może to co piszesz
dot. jedynie ostatnich 2 lat, bo nie zauważyłem wśród
członków RCŻ tych "harc-pisowców" czy też "harc-konserwatystów".
Zwłaszcza "ciągle krzyczących".
Możesz "rzucić" parę "przykładów personalnych" ?

> Kochani - ja - ciągle członek RCŻ - nie przypominam sobie jakoś,
> aby ruch wyraźnie kiedykolwiek deklarował się,
> że Prawo Harcerskie stanowi dla niego jakiekolwiek imponderabilia.

O ! I tu chyba zgadzam się z Tobą.
Fakt, RCŻ podkreślając w swojej deklaracji ideowej
wierność tradycyjnym wartościom Prawa Harcerskiego
jako całość unikał, a przynajmniej nie wykazywał gotowości,
sprecyzowania tego w konkretnych zapisach.
A to nieuchronnie nadawało mu "bezbarwność".
A żaden ŻYWY ruch nie może być "bezbarwny".

Tego "sprecyzowania" brakowało od początku,
m.in. to było jedną z przyczyn tego że do RCŻ
nie przystąpili instruktorzy Krowodrzy
mimo że WSZYSCY taką gotowość zgłosili.
(ostatecznie komenda wydelegowała 1 osobę
jako "oficera łacznikowego").

Mam nadzieję że tego i innych błędów RCŻ
nie popełnią następni "ruchowcy".

Ale to już "inna bajka" ...

Czesław