[Czuwaj] Jola Kreczmańska:re- Czy Ruch wykona ruch?

rafal w harcerz.pl rafal w harcerz.pl
Czw, 11 Sty 2007, 12:16:56 CET

Seascout napisał(a):
> ::Ani forma ruchu się nie wyczerpała (jak pisał Rafał),
> [R:]
>
> Chyba zostałem źle zrozumiany. Nie miałem na myśli tego, że foroma jakiegoś
> konkretnego ruchu się wyczerpała. Miałem na myśli to, że formuła ruchów
> programowo - metodycznych - jak dla mnie - się wyczerpała.
>
> IMHO, idee które kiedyś niosły RPM-y (różne) dziś nie potrzebują numerku w
> rejestracji GK i corocznego sprawozdania (które mało kto czyta). Moim
> zdaniem, jakikolwiek ruch oddolny w ZHP, nie powinien zamykać się w
> jakichkolwiek ramach organizacyjnych. Bo po co?

> [...]
Troche zwlekalem z odpowiedzia na kwestie "wyczerpania sie" formuly
RPM-ow wg Rafala (Klepacza). Niestety, odnosze wrazenie, ze czasami
probujemy podchodzic zbyt optymistycznie do dzialania w ZHP i zapominamy
o kilku czynnikoach. Jednym z nich jest to, ze w Hufcach Komandantami sa
rozne osoby, roznie podchodzace do dzialalnosci harcerskiej. Nie bede
rzucal tutaj slowami "beton komunistyczny", czy "stare pryki", bo i
pomiedzy mlodymi i starymi mozna trafic na oszolomow, a normalnych ludzi
urazic. Takie osoby (tzn. _zbytni_ formalisci - glownie z korzeniami
przed 1989 r.) uznaja wszystko co nie ma oficjalnej formuly wlasnie za
"ruch odszczepienczy", izlolatorow, itp. widzac niebezpieczenstwo w
prowadzeniu "niezarejestrowanej" nigdzie dzialalnosci. Stad mysle
formula RPM-ow jest przydatna, daje oficjalne namaszczenie i dla takiego
Komendanta Hufca jest przejawem legalnosci dzialan.

I prosze nie pisz ze swietym oburzeniem, ze tak nie powinno byc, bo
wiemy o tym my obaj cwaj i jeszcze pewnie wiele osob z tej Listy.
Niestety teoria sobie, a praktyka sobie. Osobiscie wolalbym
pozostawienie mozliwosci zalozenia RPM-u, bo wykasowujac taki zapis sami
strzelamy sobie w stope. Dzis nie widzisz potrzeby, ale moze zmienisz
srodowisko dzialania - zycie pisze rozne scenariusze, i trafisz do
takiego srodowiska, gdzie przynaleznosc do "jakiegos" Ruchu, czy
Inicjatywy bedzie postrzegana jako zagrozenie dla np. Hufca. A moze i
Choragwi, kto wie? Kiedys bylo modne w Zwiazku powiedzenie "wylanie
dziecka z kapiela". Mam wrazenie, ze wlasnie zniesienie mozliwosci
zalozenia RPM-u taka czynnoscia by bylo.

Pozdrawiam serdecznie :)
Viking-Szczecin

P.S. Nazwisko dopisalem w nawiasie, bo jest kilku Rafalow (w tym moja
skromna, acz fizycznie ogromna ;) osoba, wiec chcialem uniknac problemu
dla szanownych "czytaczy" z identyfikacja osoby, przez co mam nadzieje
nie urazilem Cie, Rafale :)