[Czuwaj] Jola Kreczmańska:re- Czy Ruch wykona ruch?

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Czw, 11 Sty 2007, 14:36:46 CET

rafal w harcerz.pl napisał(a):

> Tak, ale Ci instruktorzy byli kiedys szeregowymi czlonkami,
> wychowanymi przez instruktorow... i tak cofajac sie dochodzimy do
> poczatkow Ruchu Harcerskiego (nie Organizacji) w Polsce. Czyli jakas
> ciaglas wychowawcza jest.

Widzisz, może ja jestem spaczony, bo wyznaję teorię konieczności
ciągłych zmian (w celu ciągłego ulepszania). Teoria liczy sobie już
grubo ponad 20 lat i ma się całkiem dobrze. Gdyby nie ona, żołnierze
nadal nosiliby zbroje (tak, tak, kamizelki kuloodporne), kobiety
siedziałyby w kuchni i nie mogłyby głosować, a ryba na sushi przed
podaniem musiałaby leżeć w ryżu trzy lata.

Całe szczęście gdzieś w tym ciągu ślepego naśladownictwa następuje
innowacja i ulepszanie metod na podstawie obserwacji i oceny - działa /
nie działa.
I w to zawsze będe wierzył.

Bo gdybyś filozofowi powiedział, że wychowanie polega na przekazywaniu
norm z pokolenia na pokolenie to albo by cię zignorował, albo postawił
pałę ( jeśli byłby twoim wykładowcą) ;)