[Czuwaj] Harcmistrz

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Śro, 24 Sty 2007, 10:17:42 CET

Dnia 24-01-2007 o 10:00:59 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> Ja bym wolał z drugiej strony. Aby skautmaster, po polsku harcmistrz, to
> był
> po prostu lider grupy skautów.

:) blisko blisko

> W ogóle jestem za wywaleniem dozywotniego skazania na "instruktorstwo".
> Intruktorem tylko tem, kto pełni - AKTUALNIE - funkcję, i to podstawową,
> nie "zastępca szefa ds. kształcenia" czy "rzecznik prasowy KH". I
> zobowiązanie składane, pisemnie, dla każdej funckji oddzielnie na czas
> jej
> trwania. I rozliczane.
> DJD

To mamy tak samo

> PS. Ale to chyba nie byłoby juz ZHP. Za mało tradycyjne, nie?

Nie. Nie mieszaj do tego tradycji. Ja jestem w stanie sobie to wyobrazić
chociaż mam się za tradycjonalistę. A w kwesti postrzegania przez
społeczeństwo kim jest harcmistrz (a to dość ważna sprawa gdyż harcerstwo
jest własnością społeczeństwa) to powiem tyle:
Od dłuższego czasu neguję nasz system stopni instruktorskich, uważam że
jest narzędziem takim sobie o czym świadczy jakość harcmistrzów w naszej
organizacji, oczywiście generalizuję bo wśród miernoty jest całkiem sporo
prawdziwych pereł tyle, że nie sądzę, aby szlif i blask tych pereł był im
nadany przez próby, tylko są po prostu wartościowymi ludźmi którzy i tak
robiliby to co robią. W odczuciu społeczeństwa harcmistrz to szef harcerzy
i tyle, przewodnik czy podharcmistrz to jakaś abstrakcja.