[Czuwaj] Czyja jest ta lista?

Jakub Sieczko jsieczko w o2.pl
Czw, 25 Sty 2007, 04:56:36 CET

czuwaj w listy.czuwaj.net - to lista dyskusyjna harcerek i harcerzy. Już od ok. roku dostaję dziennie kilkanaście-kilkadziesiąt maili spod znaku [czuwaj]. Nazwiska autorów pozostają jednak niezmienne. My wszyscy - subskrybenci [czuwaja] znamy je dobrze.

Zastanawia mnie jedna rzecz: w ZHP mamy ponad 10 000 instruktorek i instruktorów. Dlaczego zatem o sprawach związku dyskutuje cały czas kilkanaście osób? Czy wynika to tylko z tego, że pozostałych tematyka tu poruszana nie interesuje? Moim zdaniem nie.

Problemy widzę dwa:
- "wstyd" (umownie): głupio dyskutować o sprawach ZHP z takimi harcerskimi "sławami". Mamy tu bowiem sporo byłych lub obecnych instruktorów GK, RN, chorągwi - w większości harcmistrzów. Jak tu czuć się na tyle mądrym, żeby dyskutować o harcerstwie z takimi wygami? (swoją drogą zastanawia mnie średnia wieku dyskutujących). Poruszane są tu trudne i skomplikowane zagadnienia prawne, echa dyskusji z posiedzeń Rady Naczelnej, a argumenty niejednokrotnie są poparte kilkunasto/kilkudziesięcioletnim doświadczeniem działalności dyskutujących w ZHP. Gdzie tam 19-letniemu przewodnikowi-drużynowemu do takich zagadnień...
- zażenowanie/zdziwienie: Dziwnie mi kiedy widzę, jak jeden czy drugi druh dziennie wysyła przynajmniej kilka/kilkanaście postów, a i na forum.zhp.pl wypowiada się na każdy temat od metody po Harcerską Służbę Ruchu Drogowego. No i powracający jak bumerang temat: "Czy zmienić 10 pkt prawa harcerskiego?" - wypada oczywiście po raz kolejny wyrazić własne zdanie. Ja osobiście zastanawiam się co na to pracodawcy dyskutujących.

Mam wrażenie, że osoby wypowiadające się tutaj znają swoje poglądy na wylot. Tylko czasem zastanawia mnie - czy nie przydałoby się trochę świeżej krwi i świeżego spojrzenia?

Zastanówmy się proszę nad tym co napisałem. Liczę na spokojną dyskusję w możliwie jak najszerszym gronie...

Skąd to się bierze? I czy na pewno nie mamy na to żadnego wpływu?

pwd. Jakub Sieczko
szef Inspektoratu Ratowniczo-Medycznego
Chorągwi Stołecznej ZHP