[Czuwaj] stopnie instruktorskie

rafal w harcerz.pl rafal w harcerz.pl
Czw, 25 Sty 2007, 08:51:14 CET

s00hy napisał(a):

> Ale nadal chyba nikt nie zabrania Ci przperowadzenia samodzielne Kursu
> Zastepowych?
> A pomijając już sytuację w środowiskach, to możesz mi (lub Czesio)
> konkretnie napisać co jest złego w OKK?
> Bez odpowidania pytaniem na pytanie, tudzież odsyłania do innych "protez"?
> Bo ja na razie nie uslyszałem żadnego merytorycznego argumentu przeciw.
>
> Chodzi o jakieś konkretne punkty, czy całość systemu?

Caly system OKK uwazam za niepotrzebny i tworzacy "kastowosc" w Zwiazku.
> W Polsce można wychowywać młodzież, po ukończeniu studiów pedagogicznych,
> albo... kursu drużynowych.
> Dlatego też mamy okreslone wymagania, co do ludzi którzy takimi kursami
> kieruja.
> I chyba zgadzamy się z tym, iż nie możemy powierzyć kształcenia całkowicie
> przypadkowym osobom.
> Proteza?
> I jeszcze jedno - aby prowadzić zajęcia na kursie drużynowych, nie trzeba
> posiadać BOKK ( nawet wiecej - warunkiem jej otrzymania jest poprowadzenie
> takich zajęć).
Widzisz, skoro mozna prowadzic zajecia nie majac odznaki, to po co ona?
W wiekszosci przypadkow (te ktore ja znam) to komendant kursu wcale nie
musi prowadzic zajec. A musi miec BOKK. Prowadzacy zajecia nie. Wiec jak
unikniemy niskiemgo poziomu ksztalcenia? Uwazam odznaki ksztalceniowe za
niepotrzebne. Rownie dobrze mozna by z nich zrezygnowac, a wymogi
wciagnac do prob na dany stopien.

Reszte moich mysli oddaje post Darka.

Pozdrawiam
Viking-Szczecin