[Czuwaj] Re: odznaki kadry kształcącej

rafal w harcerz.pl rafal w harcerz.pl
Czw, 25 Sty 2007, 11:05:53 CET

Michał Górecki napisał(a):
> [...]
> zastępy, odbywał się w formie obozu(!).
>
> Po części praktycznej następowała część teoretyczna, gdzie uczestnicy
> odpowiadali na pytania o metodzie i jej stosowaniu. Trzecia część to
> półroczna praktyka.
>
> Po takim kursie dostaje się dwa kawałki drewna (woodbadge) nanizane na
> rzemyk. Dodatkowy koralik dostaje przyboczny na kursie drużynowych,
> jeszcze jeden - komendant takiego kursu.
>
> Sześć nosił BP, a także sir Percy Everett, pierwszy szef Gilwell
> Parku. Pozwolił on nosić sześć koralików swoim następcom (szefom GP),
> zastępcy mogą nosić 5 (chociaż rzadko noszą).

A perkalu nie dodaja do tego? ;))) Gorek - kurs SKAUTMASTEROW to kurs
druzynowych. A to co innego niz odznaka ksztalceniowa. Nie mylmy pojec.
> [...]
> z 36 bloków tematycznych np "rekrutacja", albo "jak zatrzymać
> dorosłych w skautingu".
> Plus obowiązkowy obóz w lesie!!! Jako szaraczek :)
> Każdy uczestnik zostaje też członkiem 1 Drużyny Skautowej z Gilwell i
> może nosić chustę Gilwell.
>
> I widzicie - tu jest pies pogrzebany. Wood badge jest czymś tak
> niesamowitym, że nikt nie dyskutuje, czy MUSI go mieć. Wszyscy CHCĄ go
> mieć! I tak jest z większością spraw w skautingu zachodnim. Pomimo, że
> są nieobowiązkowe ludzie CHCĄ to robić. I to mnie fascynuje.

Ale u nas nie bylo takiego zwyczaju. Mamy podkladki instruktorskie (jako
oznaczenie stopni instruktorskich), ktore tez wielu CHCE miec. :P
> [...]
> gotowanie na kuchni polowej,
> pierwsza pomoc,
> rozstawianie obozu,
> higiena,
> jadalne rośliny leśne,
> orientacja w terenie,
> budowanie ognisk,
> wędrówki,
> rozpoznawanie drzew,
> posługiwanie się mapą,
> szkicowanie map,
> pływanie,
> użytkowanie narzędzi pionierskich
> i wiele innych.
>
> NO NIEMOżLIWE, CO TEż TE PLASTIKI WYMYśLIłY! lol :D

No popatrz! :) Mowisz serio? :))) U nich dopiero jak chce sie zostac
druzynowym (SKAUTMASTEREM), to trzeba posiasc te umiejetnosci? :))) A u
nas harcerz w wieku lat 11 po pierwszym obozie na ogol umie :)))

Pozdrawiam
Viking-Szczecin