[Czuwaj] Księgowość

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pią, 26 Sty 2007, 08:47:42 CET

> W organizacji w której pracuję nie stosuje się KW. Księgowe bronią się
> przed tym kwitem rękami i nogami. I wg mnie słusznie. Jest to jeden z
> najdurniejszych dokumentów jakie wymyślili księgowi na świecie. Mam
> sporo zastrzeżeń do przepływu dokumentów w ZHP ale akurat za brak KW
> błogosławię :)
>
> Kowlak

A możesz mnie oświecić z jakich powodów bronią sie przed KW który to
znajduje się w kanonie ksiegowości od wielu lat ? I czym go zastępują
jeśli maja wypłacić z kasy jakąś kwotę nie przy pomocy zaliczki i w sposób
nieangażujący własnych srodków ???

> Niekoniecznie. Czasem druzynowemu jest wygodniej trzymac kase na koncie
> hufca.
> Nie wszedzie hufiec jest postrzegany jako wrog finansowy druzyny, czy
> szczepu.

> Pozdrawiam

> Tomek

Ależ w tym akurat przypadku nie chodzi o żadną wrogość tylko o
praktyczność. Za dziwnego uznaje człowieka który chcąc np. kupić kilka
biletów autobusowych biegnie do hufca po zaliczkę którą w dodatku musi
prawie natychmiast rozliczyć (hahaha zaliczka na 5 zł. ), miast po prostu
kupić je z kasy drużyny, bo jak kupić z kasy jeśli kasa jest na koncie
hufca nie mówiąc o tym, że w hufcu nie ma nic innego do roboty jak
wystawiac zaliczki po 5 czy 10 zł. Zaliczki trzeba później oczywiście
rozliczyć, pilnować terminów, tworzyć zestawienia, opisywać, sprawdzać pod
kątem merytorycznym, formalnym i rachunkowym, papiery, papiery,
papiery.... para w gwizdek a ponoć harcerz jest oszczędny.

Nawiasem mówiąc każda firma dąży do dostosowania sie do określonych
standardów w procedurach m.in. księgowych. Niezrozumiała zupełnie jest
kreatywność w ksiegowosci powodująca niezgodność  przyjętej polityki
rachunkowości z powszechnie uznanymi standardami. Czemu to ma służyc?
Chyba że... polityka rachunkowości jak najbardziej odpowiada standardom,
przepisy wewnętrzne są spójne tylko pani Dziunia z księgowości ma to w
nosie bo ona tak nie robiła nigdy i po co ma tak robić? Wszędzie tak się
robi ? No i co z tego? Instrukcja tak mówi? No i co w związku z tym , tym
gorzej dla instrukcji...
KW nie ma, a wpłacający dostaje kopię KP (Nie ma to jak łamać sobie
przepisy o rachunkowości)