[Czuwaj] Re: odznaki kadry kształcącej

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pią, 26 Sty 2007, 16:48:09 CET

Dominik Jan Domin napisał(a):

> Wreszcie się przyznałeś. Witaj w klubie. Ja to już o sobie od dawna
> twierdzę.
>
> Dominik vel Łamacz Tradycji

Bo widzisz Dominik, ty zawsze byłęś dla nas ciężki do zaklasyfikowania ;)

Otóż wiele osób powołuje się na BP w sposób zupełnie niepełny. Dla mnie
tradycją jest nawiązywanie do tego CO CHCIAŁ ZAŁOŻYCIEL, a nie to co
robiło się wtedy (bo takie były warunki). I tak na przykład chodzenie w
krótkich portkach (do kolan) przez dzieciaki było właścicwie jedynym
rozwiązaniem jeszcze nawet w latach 60tych, co widac na starych filmach.
Dziewczyna w krótkich spodenkach w czasach założyciela - raczej nie. Ale
to nie znaczy że TO mamy kopiować... Jest w Anglii taki skautowy odłam
"Baden Powell Scouting", który ZAWSZE chodzi w krótkich spodenkach,
nawet w zimie. BP się w grobbie przewraca, kiedy to widzi, bo to właśnie
ON mówił "idzcie naprzód!".

Więc moim "ziomkiem" jest ten, kto chce powrotu do tego co było DOBRE,
ale jednocześnie nie wyklucza rozwiązań nowych, których w historii
skautingu nie było! Bo to jest dopiero stagnacja.

A, powtórzę po raz tysięczny jeśli trzeba, myśl założyciela jest jasna -
"nie zatrzymujcie się ze skautingiem w miejscu". I jeśli tą myśl
jakikolwiek tradycjonalista skautowy nosi w sercu to ja z nim stanę w
jednym szeregu. Ale jeśli będzie wierzył niczym Platon w niezmienność i
wyznawał zasadę, że zmiana jest złem (oprócz przywracania starych
rozwiązań), to zero gadki.