[Czuwaj] Spodenki BYŁO: odznaki kadry kształcącej

Pią, 26 Sty 2007, 17:03:46 CET

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, 26 January 2007 16:48
Subject: Re: [Czuwaj] Re: odznaki kadry kształcącej

> Otóż wiele osób powołuje się na BP w sposób zupełnie niepełny. Dla mnie
> tradycją jest nawiązywanie do tego CO CHCIAŁ ZAŁOŻYCIEL, a nie to co
> robiło się wtedy (bo takie były warunki). I tak na przykład chodzenie w
> krótkich portkach (do kolan) przez dzieciaki było właścicwie jedynym
> rozwiązaniem jeszcze nawet w latach 60tych, co widac na starych filmach.
> Dziewczyna w krótkich spodenkach w czasach założyciela - raczej nie. Ale
> to nie znaczy że TO mamy kopiować... Jest w Anglii taki skautowy odłam
> "Baden Powell Scouting", który ZAWSZE chodzi w krótkich spodenkach, nawet
> [...]

Przy angielskiej pogodzie i tamtejszej Tradycji nie jest to az takie
tragiczne  (w niektórych tamtejszych szkołach NADAL chodzi się przez cały
rok w krótkich spodenkach). Gorzej, jesli w Polsce, w lutym czy grudniu
harcerze pojawiają się w krótkich spodenkach. Czasem ze wstydu się chowam i
udaję, ze nie mam z nimi nic wspólnego.

DJD