[Czuwaj] One world, one promise.

Rafal.Suchocki w pse.pl Rafal.Suchocki w pse.pl
Śro, 31 Sty 2007, 10:49:06 CET

Niewiele, dopóki nie jest to jedyna (bądź dominująca ) forma służby. Dodatkowo poparta wpajaniem przez drużynowego, iż "tego od nas wymaga Ojczyzna". Jak dla mnie to niekoniecznie tego. Co prawda tak się już utarło w niektórych samorządach, iż harcerze to dobry wypełniacz uroczystości państwowych, ale dobrze żeby drużynowi znali umiar.

Nakłada się też na to pewna  wizja świata, w której harcerz to nie uśmiechnięte dziecko, czerpiące radość z pomocy innym, ale sztywny, poważny młody człowiek, który właśnie połknął kij od szczotki.

Ha - przejrzyj dowolną gazetę regionalną i przypatrz się artykułom o harcerzach i zdjęciach ich ilustrującym. W 99 przypadkach na 100 schemat jest jeden - pomnik, uroczystość, rocznica.

Zestaw to teraz ze zdjęciami, które zostały użyte w tym filmie.

Anita Regucka-Kwaśnik pisała kiedyś pięknie o tym w swoim felietonie. Wklepałem kiedyś to na hufcowe forum, niestety podczas kolejnej zmiany strony uległo skasowaniu. :/

Ten film pięknie pokazuję zresztą pewien proces. Ruch skautowy nie wypiera się swych korzeni. Więcej - jest dumny ze 100-letniej ciągłości. historycznej. Jednocześnie widać na nim jak wyewoluował. W związku z tym to co jest na początku filmu różni się w formie (nie treści) od tego co jest obecnie. Wszyscy chyba czujemy tą różnicę, ale też wszyscy czujemy tą ciągłość. Że nie jest to żadna zdrada ideałów BP.

Mam wrażenie (byż może mylne :D), iż taki sam film w wykonaniu zadeklarowanych romantyków (tych z samego czubka "Trójkąta Klepacza) wyglądałby następująco:

Część historyczna bez zmian. Część współczesna taka sama jak historyczna, tylko w kolorze. ;-) Idealnie zakonserwowane. I wszystko utrzymane w tonie hurraojczyżnianym. Plus powaga. ;-)

--
s00hy
Hufiec Warszawa Praga Północ