[Czuwaj] Nurty i inne...

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 31 Sty 2007, 16:07:16 CET

Rafal.Suchocki w pse.pl napisał(a):

> Hola. Nie napisałem, iż nie znam nikogo na liście, kto by się tam
> znajdował.

Tak, masz racje. Przepraszam.

>Bo czubki trójkątów to typy idealne (choć pewnie się z tym
> nie zgodzisz).I jako takie nie istnieją.

Tak, mam watpliwosci, czy są to typy idealne.
Typ idealny powinien reprezentowac jakiś spojny wewnetrznie system
myslenia, postrzegania rzeczywistosci, z ktorych wynikaja dopiero
konkretne postawy, decyzje, poglady. Spojny i charakterystyczny, a
nieobecny u innych.

Kategorie zaproponowane przez Rafala w moim odczuciu nie spelniaja tego
warunku. Zbyt wiele elementow jest de facto obecnych w kilku z nich. No
i przede wszystkim maja tam miejsce przeklamania i opis bynajmniej nie
wolny od wartosciowania.
Z tych powodow sadze, ze kategorie nie zostaly tam zbyt dobrze dobrane i
ta typologia nie sluzy doceraniu do sedna pogladow. A juz uzycie nazw
"romantycy" i "pozytywisci" wola o pomste do nieba :)

pozdrawiam
olek