[Czuwaj] Nurty i inne...

Śro, 31 Sty 2007, 17:58:08 CET

Dnia środa 31 stycznia 2007, Aleksander Senk napisał:

> Tak, mam watpliwosci, czy są to typy idealne.
> Typ idealny powinien reprezentowac jakiś spojny wewnetrznie system
> myslenia, postrzegania rzeczywistosci, z ktorych wynikaja dopiero
> konkretne postawy, decyzje, poglady. Spojny i charakterystyczny, a
> nieobecny u innych.

Mam podobne wrażenie. Nie jestem w stanie podjeść do tego tak naukowo jak
Olek, ale sam się nie mogłem odnaleźć w ogóle w tej typologii przy założeniu,
że poruszamy się tylko po bokach trójkąta. W zasadzie umieściłcym się w
środku tego trójkąta (czyli na przecięciu się wysokości, jeżeli to trójkąt
równoboczny)

Niemniej jednak, wydaje mi się, że opublikowanie tego tekstu było potrzebne
właśnie w celu, o którym pisał Rafał: żeby szersza grupa instruktorów
zainteresowała się tym co ich otacza i zadała sobie pytanie jakie są ich
własne poglądy. Wydaje mi się, że jest duża grupa instruktorów, którzy się w
ogóle nad tym zastanawiają. Może ta gruba i naukowo nieprawdziwa teoria
nazwana "trójkątem Klepacza" będzie dla nich możliwa do opanowania i skłoni
do gimnastyki umysłowej.

Wydaje mi się Olek, że zbyt poważnie traktujesz efekty jakie może spowodować
to, że tekst Rafała zawiera jakieś (nawet poważne) mankamenty. Siła
oddziaływania Czuwaj i Wiceprzewodniczącego na masy w ZHP jest znikoma.

No i na koniec odnosząc się do jasnej strony mocy, o której wspomniał Suchy.
Ja osobiście wolę porównania z historii Polski, z walki o niepodległość po 45
roku (u g00rka jestem skreślony). Wydaje mi się, że obecnie w ZHP powinniśmy
zastosować manwer z lat 70-tych kiedy w KOR byli Michnik razem z
Macierewiczem. Przecież oni już wtedy wiedzieli, że się różnią diametralnie w
poglądach, ale póki co razem kruszyli beton...

Po ostatnim Zjeździe ZHP i po Zjeździe Chorągwi Stołecznej widzę wyraźnie, że
rózne grupy (np. instruktorzy z Mokotowa i Żoliborza) spierają się o
pryncypia, a beton spokojnie zawsze i bez względu na sytuację głosuje na
swoich, bo ma szczerze w dupie jakiekolwiek pryncypia. Ci są dopiero
prawdziwymi pragmatykami !

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski  parasol(at)harcerstwo.net
Namiestnik harcerski Hufica ZHP Warszawa-Żoliborz
http://arkadia.wawrzyszew.net
Nie wolno kaniać się okolicznościom,
A prawdom kazać by za drzwiami stały (Cyprian Norwid)