[Czuwaj] Nowa instrukcja sanitarna obozu

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Wto, 24 Lip 2007, 18:14:09 CEST

Użytkownik Michał Górecki <g00rek64 w gmail.com> napisał:

>Andrzeju opisyałes kiedys swój obóz, który jest dość "partyzancki".
>Przy normalnych zasadach koszty stałe dość mocno biją po kosztach
>obozu.

Michale !
"normalne zasady" !!!
masz zapewne na myśli obecną (patologiczną:) praktykę ?
dla mnie normalny obóz - to obóz drużyny, czyli do 30 osob.
czy wiesz, że nad ranem sarny pasąc się podchodzą do takiego obozu ?
Raczej niemożliwe w przypadku jarmarku zwanego 200 osobowym zgrupowaniem...

wrócilem wlaśnie z czwartego juz "partyzanckiego" obozu wpisanego w rejestrze kuratorium pod nr 4/07/cz, wizytował mnie (jak zwykle) tylko sanepid,
jak zwykle - bez uwag.
Zapewniam Ciebie, że ani przez chwilę nie musiałem myśleć o śmieciach i ziemniakach, przy czwartym obozie wszystko toczy się samo :)
Koszty - w tym roku zbieraliśmy po 140 zł od uczestnika.
Obóz trwal od 2 do 22 lipca.

W organizacji obozów harcerskich, które w naszej okolicy odwiedziłem widzę wielką inercję np. ciągle te same przegnite "dychy" (ktorych transport przewyższa ich wartość :), tradycyjnie duże koszty - bo obóz (chyba) musi zarobić...
Uwierzysz, że nad tym samym jeziorem było zgrupowanie SH za 900 zł ?
Andrzej.