Re: [Czuwaj] wniosek komendantów chorągwi

Piotr Kowalski kowlak w gmail.com
Pon, 4 Cze 2007, 08:59:05 CEST

04-06-07, Marcin Wojtczak <majcin w autograf.pl> napisał(a):

> obejrzałem nagranie z wnioskiem o zwołanie zjazdu i w sporej części
> zgadzam się z uzasadnieniem:
> po nadaniu osobowości prawnej chorągwiom zhp grozi przekształcenie się w
> kilkanaście odrębnych organizacji, dlatego nalezy wprowadzić w statucie
> zmiany, które temu zapobiegną.

Ja też zgadzam się z uzasadnieniem. Tylko jakoś mi obrońcy nie pasują. :)
to tak jakby Lepper mówił o praworządności...

Tylko recepte mam trochę inną.
> Proponuję:
>
> 1. Wprowadzić zmiany w biernym i czynnym prawie wyborczym tak, aby
> pracownik ZHP, nie uczestniczył w wyborze i ocenie pracy swojego
> pracodawcy

Nie tylko pracownik. Także osoba, która ma stałą umowę cywilno-prawną.
Bo dzisiaj w RN jest komendant chorągwi, który pieniądze dostaje na
umowę-zlecenie. Formalnie pracownikiem nie jest. W ogóle fakt, że jest
komendantem chorągwi
chyba nie ułatwia mu oceny działań GK. Warto też dodać, że jest to
komendant tej chorągwi,
która jako ostatnia oddała (a może jeszcze nie oddała - niech mnie ktoś
poprawi) bilans.

2. Wzmocnić nadzór władz centralnych nad chorągwiami

Jak najbardziej. I w sumie chyba powinno być jednak tak, że to
chorągwie powinny się na ten
nadzór składać. Bo na to będzie trudno pozyskać środki z zewnątrz.

3. Przy pomocy jasnych i czytelnych dokumentów okreslić ramy działania
> jednostek ZHP, jednolite dla całego kraju
>
> 4. Podnieść jakość centralnych inicjatyw programowych.

3 i 4 pełna zgoda :)

wprowadzenie tych propozycji nie wymaga wymiany wszystkich władz zhp
> i nie jest aż tak pilne, żeby natychmiast trzeba było zwoywać zjazd
> nadzwyczajny
>

> Marcin Wojtczak
>
> --

Niestety jak zauważył Tomek Grodzki coś zupełnie innego jest pilne. A w
ogóle to bardzo ciekawy dzień dzisiaj. Przed chwilą usłyszałem w Trójce, że
Putin to po śmierci Ghandiego ostatni demokrata na świecie. A Woźniak to
obrońca jedności ZHP. Ideowej jedności. Ciekawe czasy...
--
Kowlak