Re[2]: [Czuwaj] wniosek komendantów chorągwi

Kamil Wais kalimu w wp.pl
Pon, 4 Cze 2007, 16:11:52 CEST

Wiadomość od: Pawel Dobosz
E-mail: pawel.dobosz w interia.pl
Data: poniedziałek 4 czerwca 2007 (14:39:04)
Temat: Re: [Czuwaj] wniosek komendantów chorągwi

PD> Witam,

PD> Z całym szacunkiem dla druhów komendantów chorągwi, ale pomysł, który
[...]
PD> Propozycje przedstawione na Zjeździe [...] I z tego, co się
PD> orientuję nawiązują do tradycji harcerstwa przedwojennego.
[...]

Pawle, z całą autentyczną sympatią i szacunkiem jaki mam do Ciebie -
przekonany jestem, że tutaj poszedłeś w całkowicie nieprawdziwym kierunku.
:)

W mojej opinii proponowane przez KCh rozwiązania nie mają NIC z
przedwojennych rozwiazań organizacyjnych. (!)

Oczywiście możemy się spierać o jakieś szczegółowe regulacje, ale
model funkcjonowania organizacji i zapisy statutowe w
harcerstwie międzywojennym (które tez się zresztą zmieniało -
statut zmieniał się istotnie pare razy, w tym raz mocno w 1930r.
kiedy to nie został zatwierdzony przez władze państwowe)
a już model współczesny (i zwłaszcza ten do którego dążą komendanci
chorągwi) to dwa zupełnie różne światy. Nie mówią już o intencjach
wnioskodawców.

Dlatego stanowczo proszę, nie sugerujmy nikomu, że dzisiaj komendaci
chorągwi swoim wnioskiem nawiazują do tradycji harcerstwa przedwojennego,
bo to ujma na honorze dla naszych przedwojennych poprzedników.

Jeśli ktokolwiek ma jeszcze co do tego wątpliwości, a nie chce
uwierzyć mi na słowo, to jestem gotów dalej kontynuowac ten wątek dyskusji
na konkretne już argumenty lub odesłać takie osoby do odpowiednich
materiałów źródłowych.

> pozdrawiam,
> Paweł Dobosz,
> Kierownik Wydziału Wdrażania Strategii GK ZHP

pozdrawiam,
Kamil Wais,
Instruktor Wydziału Badań i Analiz GK ZHP