Re: [Czuwaj] uchwały zjazdu i wykładnia NSH

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Wto, 5 Cze 2007, 01:01:21 CEST

----- Original Message -----
From: "TOGRO.com.pl" <togro w togro.com.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, June 05, 2007 5:09 PM
Subject: RE: [Czuwaj] uchwały zjazdu i wykładnia NSH

> Czesiu - rozwin temat.
>
> Które zapisy budza Twoja szczegolna kontrowersje?

Żeby było jasne.
Jako przewodniczący RPM Krag Płaskiego Węzła (w trakcie rejestracji)
jestem za ograniczeniem czynnego prawa wyborczego
by posiadali go wyłącznie szefowie p.j.o.
 http://www.kragplaskiegowezla.harc.pl/portal.php?show=2
ale w drodze stosownej zmiany w Statucie ZHP.

Natomiast takie "majstrowanie"
przy czynnym prawie wyborczym
jasno określonym w Statucie ZHP,
bezpośrednio przed zjazdami hufców,
to "jazda po bandzie"
(modne ostatnio określenie "przegięcia").

A o co chodzi ?
Po zapoznaniu się z wykładnią pragnę zauważyć
że NSH ZHP,
wbrew jednoznacznym zapisom Statutu ZHP
stwierdził że:
delegat na Zjazd ZHP lub na zjazd choragwi,
nie pełniący innej funkcji,
nie jest kadrą ZHP.

Harcnistrz,
członek (z wyboru)
naczelnej władzy ZHP (§ 35)
nie jest kadrą !

Powtórzę jeszcze raz jestem za ograniczeniem
czynnego prawa wyborczego
ale baz takich "majsterek"

Czesław

P.S.