[Czuwaj] Re: uchwala NSH

Śro, 6 Cze 2007, 23:08:09 CEST

Tekst oryginalnej wiadomości:
Od: admiral <admiral w pomaranczarnia.org>
Do: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Temat: [Czuwaj] Re: uchwala NSH
Data: 2007-06-06 15:02:08

a> <cytat kto="Ryszard Rutkowski">
>> Tekst oryginalnej wiadomości:
>> Od: "czesiek.harcerstwo" <czesiek w harcerstwo.net>
>> Do: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
a> Temat: Re: Re[12]: [Czuwaj] uchwały zjazduiwykładnia NSH

a> No coz. Czesio mnie przymusil do glebszego przyjrzenia sie i rzeczywiscie
a> nie jest do konca tak, jak myslalem. Teoria "nietrwalego mandatu "
a> szczegolnie sie nie sprawdza w obliczu par.66 ust 3: "3.	Delegaci na Zjazd
a> ZHP wybrani w hufcach lub rejonach hufców zachowują ważność mandatów do
a> czasu zwołania następnego zjazdu zwykłego ZHP, mając prawo udziału z
a> głosem decydującym w zjazdach nadzwyczajnych ZHP zwoływanych w trakcie
a> kadencji." Gdyby ten ich mandat rzeczywiscie mial byc w jakis sposob
a> "nieaktywny", lub "zawieszony" miedzy zjazdami, to byloby to napisane
a> (moze trzeba...?) .
a> Natomiast w tej sytuacji pozostaje jeszcze kwestia czy delegat, to członek
a> wladzy.
a> Rzeczywiscie nie jest powiedziane, ze tak ma byc, a intucja podpowiada, ze
a> tak nie jest. Ale:
a> Par. 64 ust. 1: "Najwyższą władzą ZHP jest Zjazd ZHP." i par. 66 ust 1 i 2
a> § 66: "1.W Zjeździe ZHP biorą udział z głosem decydującym: 1)	delegaci
a> wybrani w hufcach lub rejonach hufców,[...] 2.	Członkowie pozostałych
a> ustępujących władz naczelnych biorą udział w Zjeździe ZHP z głosem
a> doradczym.",  a takze par. 36 ust. "1.	Władze ZHP pochodzą z wyboru."  -
a> zdaja sie swidczyc za teza Czesia ;(.

a> czuwajmy!
a> admiral

No to ja dla odmiany po Czesiowemu - szukając słabego punktu:)

Skoro zakładmy prawdziwość hipotezy, że delegaci są członkami władzy,
jaką jest Zjazd ZHP, to takimi są członkami tej władzy są pozostałe
osoby należące do kategorii osób z prawem decydującym. Czyli:
§ 66
1.W Zjeździe ZHP biorą udział z głosem decydującym:
1)delegaci wybrani w hufcach lub rejonach hufców,
2)komendanci chorągwi,
3)członkowie Głównej Kwatery ZHP,
4)Przewodniczący ZHP.

To byłoby przykre dla Druha Przewodniczącego, bo:
par. 37
3. Nie można łączyć funkcji:
1)Przewodniczącego ZHP oraz Naczelnika ZHP z jakąkolwiek inną funkcją
we władzach ZHP,

Prawda?

Ryszard

( taka argumentacja negatywna mi się nie podoba, ale... )