[Czuwaj] Re: uchwala NSH

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Czw, 7 Cze 2007, 11:39:00 CEST

----- Original Message -----
From: "Ryszard Rutkowski" <ryszardrutkowski w tlen.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, June 07, 2007 10:27 AM
Subject: Re[2]: [Czuwaj] Re: uchwala NSH

> Tekst oryginalnej wiadomości:
> Od: harclot w poczta.onet.pl
> Do: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
> Temat: Re: [Czuwaj] Re: uchwala NSH
> Data: 2007-06-06 22:28:40
>
> hpop> ----- Original Message -----
> hpop> From: "Ryszard Rutkowski" <ryszardrutkowski w tlen.pl>
> hpop> To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy."
<czuwaj w listy.czuwaj.net>
> hpop> Sent: Wednesday, June 06, 2007 11:08 PM
> hpop> Subject: Re: [Czuwaj] Re: uchwala NSH

> hpop> Nieprawda
>
> hpop> Bo § 66 jasno określa prawa
> hpop> nie podlegajace ograniczeniom § 37
>
> Ale czekaj Czesiu, Ty lubisz pytać o konkretne przepisy. Jak to jasno
> określa? Z czego niby to wywodzisz?
> Jak coś jasno określa, to jest napisane np: "za wyjątkiem par. 66"
> Ani w 66 nie mówi się o 37, ani w 37 o 66, więc? :)

To może inaczej.
§ 66 jasno określa prawa
czyli kto może być członkiem władzy ZHP
jaką jest Zjazd ZHP:

natomiast ograniczenia § 37
w przypadku tych osób, uprawnionych przez § 66
sprowadzają się do tego że:
a) Przewodniczący ZHP - nie moze być jednocześnie
- delegatem wybranym w hufcu lub rejonach hufców,
- komendantem chorągwi,
- członkiem Głównej Kwatery ZHP,

b) członek Głównej Kwatery ZHP - nie moze być jednocześnie
- delegatem wybranym w hufcu lub rejonach hufców,
- komendantem chorągwi,
- Przewodniczącym ZHP

i.t.d.,  i.t.d.  i.t.d.

A korzystając z okazji.

Może warto rozwazyć taką zmianę w § 66 ?
§ 66
1. W Zjeździe ZHP biorą udział z głosem decydującym:
1) delegaci wybrani w chorągwiach,
2) Przewodniczący ZHP.

Głosowania odbywałyby się tajnie w lokalach kh
albo nawet, dla wygody głosujacych,
w kilku lokalach na terenie hufca,
ale na podstawie jednej choragwianej listy wyborczej.
Tak jak w wyborach, np. samorzadowych.

Wbrew pozorom pozwoli to na wiekszą
doporność "systemu" na próby "ustawiania"
wyboru delegatów, np. przez
"dwory książęce".

Czesław