Re: Re[2]: [Czuwaj] Re: uchwala NSH - długo i nudno!!

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Pią, 8 Cze 2007, 01:15:38 CEST

----- Original Message -----
From: "Ryszard Rutkowski" <ryszardrutkowski w tlen.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, June 08, 2007 12:25 AM
Subject: Re[2]: [Czuwaj] Re: uchwala NSH - długo i nudno!!

> [...]
> okresie pomiędzy zjazdami delagaci nie wywodzą z faktu reprezentacji
> swojego środowiska na Zjeździe żadnych uprawnień.
> Cechą wyróżniającą organy władzy może być tryb funkcjonowania:
> - organy pracujące sesyjnie (np. niektóre parlamenty)
> - organy pracujące permanentnie - sesja jest częścią kadencji, w której
dany organ może
> wykonywać zadania państwowe, przy czym otwarcie tego okresu uzależnione
jest
>  najczęściej od decyzji innego organu. Permanencja (tryb pracy ciągłej)
oznacza,
> iż organ może podejmować działalność w każdej chwili.
>
> Zjazd jest organem pracującym sesyjnie, tylko w trakcie sesji.

(.................)

> Wyraźnie jednak sposób realizacji tego mandatu został ograniczony
> tylko do ewentualnych zjazdów nadzwyczajnych, bez żadnych obowiązków
> ani uprawnień w okresie pomiędzy zjazdami.

Ryszardzie, od razu przyznaję że czuje sie ostatecznie przekonany
ale.....
nie byłbym sobą
;-))))
gdybym nie zwrócił uwagę na fakt słabości argumentu "sesyjnego"

Członek sądów harcerskich ZHP
też pracuje jedynie w trakcie sesji:
- plenarnych
- orzeczniczych

Te sesje są odpowiednikami zjazdów (zwykłych, nadzwyczajnych)

Żeby było jaśniej, w pełni naturalna i uprawniona jest sytuacja
gdy członek sądu nie będzie uczestniczył w sesjach orzeczniczych,
a wtedy to jego sytuacja niczym sie nie rózni od sytuacji delegata.

Ale to tak, tylko na marginesie.
mam nadzieję że inni listowicze mnie nie "uduszą" za tą dyskusję
;-))))
Bo przynajmniej uzyskali od Ciebie ważną obietnicę:

> Obiecuję, że w Statucie A.D. 2009 będzie z tym porządek,

Trzymam za słowo
Pozdrawiam
Czesław