[Czuwaj] Zapis

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Nie, 10 Cze 2007, 10:09:31 CEST

----- Original Message -----
From: "Rafal Bednarczyk" <komendant w jamboree2007.zhp.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Sunday, June 10, 2007 1:07 AM
Subject: ODP: [Czuwaj] Zapis

> NIe znaczy to oczywiscie, ze druzyny harcerskie maja
> zastepowac druzyny "Strzelca" czy kluby militarne. Ale
> nie znaczy to rowniez, ze mamy zrezygnowac z polskiej
> musztry, mundurow, przygotowania do obrony przed kleskami
> zywiolowymi - tego wymaga od nas spoleczenstwo i pewnie
> jest to jedna z najbardziej czytelnych rol harcerstwa
> w tym spoleczenstwie. I to nas tez odroznia od innych
> organizacji w WOSM mimo, ze zarowno niektorym
> w WOSM i w ZHP sie to nie podoba.

Prawdopodobnie problem tkwi w tym co rozumiemy pod pojęciem:
> kluby militarne
> polskiej musztry, mundurow,
> przygotowania do obrony przed kleskami zywiolowymi

Przykład:
Jakiś czas temu zostałem "napadnięty" przez moich wędrowników
( i wędrowniczki  ;-))  )
że warto zorganizować u nas "...jakąś mocną grę...". Jeden z instruktorów
wspomniał udział naszej ekipy w "Wielkiej Inwazji" (Trzebinia), co reszta
instruktorów podchwyciła.
Na takie "dictum" stwierdziłem półżartem że
"...chcecie wojny to ją będziecie mieli..."
I przedstawiłem taki pomysł na "wojnę":

FABUŁA
=======================
Atak terrorystyczny za pomocą broni biologicznej oraz chemicznej połączony z
atakiem terrorystycznym na zbiorniki niebezpiecznych substancji chemicznych
w zakładach farmaceutycznych.
Lokalizacja miejsca ataku i strefy zagrożeń: strefa główna - centrum
Krakowa, oraz kilka mniejszych, rozrzuconych.
Uzasadnione podejrzenie istnienia poza nimi innych, nie wykrytych jeszcze,
stref zagrożeń.  Kierunek przesuwania się (z wiatrem) stref skazeń -
wschodni

Jesteście pododdziałem składającym się z 3 patroli.

Wasze zadania:

PIĄTEK:

ZADANIE:  Patrol A i B = Szybka ewakuacja dzieci z przedszkola przy ul.
Prądnickiej, do szkoły w Kobylanach
oraz dzieci ze szkoły 107 przy Zdrowej do obozowiska namiotowego w Dolinie
Kobylańskiej
Miejsce "załadunku" do autobusów ewakuacyjnych - ul.Opolska, róg
Mackiewicza.
ZADANIE: Patrol C = zorganizowanie noclegu dla przedszkolaków w
udostępnionych klasach szkoły w Kobylanach (kanadyjki i materace, pobrane z
magazynu Gniazda, przewozicie Tarpanem z przyczepą)

Po przybyciu do Kobylan i ulokowaniu dzieci:
ZADANIE: Patrol A = ustalić gdzie jest źródło głębinowe zasilające wodociąg
w Kobylanach
Patrol B = ustalenie dokładnej lokalizacji ambulatoriów w DPS w Więckowicach
i Karniowicach (oraz ustalenie pór Mszy Świętych w Kobylanach - wizyta u
proboszcza).
Patrol C = ustalić ilość wolnej przestrzeni na parafialnym cmentarzu w
Kobylanach,
oraz gdzie Kobylanach lub Więckowicach jest jest jakaś spycho-koparka.

Noc: Patrol A,B,C = patrolowanie i zapewnienie porządku i bezpieczeństwa w
rejonie szkoły oraz obozowiska

SOBOTA:

ZADANIE: Patrol A,B,C = Wobec "zakorkowania" Jasnogórskiej i Radzikowskiego
przez uchodzącą ludność, przeprowadzić zwiad w celu rozpoznania sytuacji na
obszarze między nimi (Modlniczka, Bronowice Wielkie).
Oznaczyć wykryte ogniska/strefy zagrożeń oraz powiadomić o nich.

Po dokonaniu rozpoznania w/w obszaru podjąć następne zadania:
ZADANIE: Patrol A,B,C = udzielanie pomocy uchodźcom (w tym pomocy ofiarom
kolizji i wypadków drogowych) na trasie wylotowej "Radzikowskiego", w
rejonie centrum handlowo-usługowego Modlniczka
Ponadto:
ZADANIE: Patrol A,B,C = dokonać rozpoznania w rejonie centrum
handlowo-usługowego Modlniczka ("Kwitek" "Leroy Merlin"), w razie potrzeby -
przeciwstawić się stanowczo próbom podpaleń i rabunku oraz agresji wobec
uchodźców, do użycia broni włącznie.

(tu następowało zakończenie ale już ewidentnie nasze, dlatego je pomijam)

Tyle fabuła.
Jakich działeń ona dotyczy ?
Czy jest ona zgodna z "wychowaniem dla pokoju" ?
Proszę o uwagi i opinie.

Czesław